استاندار گیلان با بیان اینکه پیگیری مطالبات بازنشستگان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: مراکز درمانی در ارائه خدمات به بازنشستگان پیشگام باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در نشست صمیمی با روسای کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گیلان ، اظهار کرد: بازنشستگان، قشر ارزشمند و اثرگذار جامعه هستند و نقش مهمی در تعالی نظام ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات بازنشستگان در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد، افزود: دولت برای حل مشکلات و مطالبات بازنشستگان، برنامه های راهبردی را در پیش گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظارات و دغدغه‌های بازنشستگان به حق است، گفت: تأمین رفاه، درمان و دستمزد بازنشستگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عباسی با تأکید بر فراهم کردن امنیت اجتماعی و درمانی برای بازنشستگان، بیان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان پیشگام باشند.

وی ادامه داد: بسترسازی رفاهیات بازنشستگان در بخش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه آرامش روانی و رفاهی بازنشستگان باید تامین شود، اضافه کرد: توجه به معیشت، اقتصاد و مسائل رفاهی و درمانی بازنشستگان مورد تاکید است.

 عباسی با اشاره به رویکرد دولت در مردمی کردن اقتصاد، بیان کرد: برقراری عدالت اجتماعی، اقتصادی و معیشتی در جامعه از سوی دولت سیزدهم، دشمن را نگران کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بهره مندی بازنشستگان از امکانات فرهنگی و ورزشی تقویت می شود، افزود: برنامه ریزی برای ارتقای سلامت بازنشستگان باید امکان سنجی شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه های ارزشمندی هستند که باید قدردان آنها باشیم، گفت: نسبت به مشکلات و چالش های بازنشستگان دغدغه مند هستم.

در این نشست علاوه بر ارائه گزارش اقدامات پیرامون بازنشستگان استان توسط مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان، هریک از روسای کانون های بازنشستگان گیلان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و انتظارات خود پرداختند.