معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:کسر 30 درصد از حق بیمه بن کارگری توسط دیوان عدالت اداری لغو خواهد شد.

ندای گیلان:معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های  وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:کسر 30 درصد از حق بیمه بن کارگری توسط دیوان عدالت اداری لغو خواهد شد.

علی یزدانی در جمع مدیران شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بر اصلاح روند بخشنامه‌های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی به منظور حمایت از تولید در کشور تأکید کرد و با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس و ترویج فرهنگ مصرف گفت: تمرکز بر فرهنگ سرمایه‌گذاری و تکریم بر مصرف کالای داخلی یکی از اساسی‌ترین ملزومات در داشتن اقتصادی پویا، توانمند، بالنده و پایدار است.

وی بهره‌مندی از تجارب و تخصص تشکل‌های خصوصی فعال در عرصه تولید و صادرات را امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: فعالان تشکل‌های مردم نهاد در واقع نخبگان آن حوزه تخصصی محسوب می‌شوند و بهره‌گیری از تخصص و تجارب آنان به عنوان نمایندگان واقعی مردم می‌تواند راهکاری مؤثر و توانمند در حل مشکلات دیرینه بخش صنعت، معدن و تجارت باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واگذاری و برون سپاری بسیاری از وظایف بخش دولتی به بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد تأکید کرد و افزود:بر اساس استراتژی‌ها و شیوه‌نامه نظام اصلاح اداری کشور می‌بایست وظایف و اختیارات بخش دولتی را به بخش خصوصی تفویض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مجموعه صنعت، معدن و تجارت 38 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور را بر عهده دارد و این در حالی است که در سال گذشته یارانه بخش تولید پرداخت نشد.

 یزدانی افزود: در این شرایط با هزینه کرد یارانه خانوارها در بخش تولید می‌توانستیم علاوه بر پرداخت یارانه تولید، صدها هزار شغل جدید نیز در کشور ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره بر ابلاغ لایحه حمایت از تولید از سوی مجلس گفت: اجرایی شدن اين قانون می‌تواند مشكلات تامين سرمايه در گردش بنگاه‌ها و نيز معضلات موجود را مرتفع كند.

یزدانی همچنین با اشاره به اعلام بخشنامه‌های جدید از سوی امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط رونق اقتصادی اخذ مالیات توسط دولت توجیه پیدا می کند، در غیر اینصورت در شرایط رکود اقتصادی حاکم بر جامعه بستن مالیات می تواند ضربه مهلک‌تری بر پیکره تولید وارد کند.

وی با تأکید بر اعتراض و نگرانی کارفرمایان از کسر 30 درصد از حق بیمه بن کارگری توسط تأمین اجتماعی گفت: با مکاتبات صورت گرفته و پیگری‌های انجام شده این بخشنامه توسط دیوان عدالت اداری لغو خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار و 600 واحد صنعتی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 87 هزار نفر در حوزه ی صنعت استان گفت: هم اکنون 32 مرکز صنعتی شامل 1 شهر صنعتی ، 17 شهرک و 14 ناحیه صنعتی و مجتمع کارگاهی در استان وجود دارد.

علی منتظری سهم بخش صنعت از مساحت کلی استان را معادل 25 صدم درصد (25/0 درصد) عنوان کرد و افزود: این بخش در مجموع 3500 هکتار از اراضی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد بیش از 12 درصدی میزان سرمایه گذاری صنعتی در طرح‌های ایجادی و طرح‌های توسعه‌ای در استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در سال 92 از 6700 میلیارد ريال به 7630 میلیارد در سال 93 افزایش یافته است.

منتظری از وجود بیش از یک هزار طرح صنعتی نیمه تمام در گیلان خبر داد و افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بیش از 80 هزار میلیارد ریال در دست اقدام است و با اتمام آنها برای جمعیتی بالغ بر 41 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان از تلاش در افزایش تولید فرش دستباف گیلان و کسب برند تجاری برای این محصول در گیلان خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از 13 هزار نفر در تولید فرش دستباف در گیلان فعالیت دارند که از این میزان 9 هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی مختص هنرمندان قالیباف قرار دارند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از تولید در استان و برگزاری جلسات مستمر این کارگروه در شهرستانه ای مختلف استان گفت: خوشبختانه 27 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در قالب کارگروه‌های حمایت از تولید حل و فصل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین از فعالیت بیش از 100 هزار واحد صنفی در استان خبر داد و افزود: این بخش توانسته به طور میانگین برای 240 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

وی از وجود 102 انبار ذخیره کالا با ظرفیت بیش از 305 هزار تن، 40 واحد سرخانه‌ای با ظرفیت بیش از 80 هزار تن و فعالیت 191 شرکت پخش در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مدیران و رؤسای بانک صنعت و معدن، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف مرکز گیلان، اتاق بازرگانی، انجمن صنفی کارفرمایان معدنی، کانون کارفرمایی استان، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و … حضور داشتند.