دلق‌پوش وجود نیروی انسانی فرهیخته، متعهد و متخصص را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: مطمئن شرایط موجود را با همت تولیدکنندگان پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه صنعت و معدن استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان جایگاه نخست را در حوزه رفع موانع تولید به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام تاکنون بیش از 860 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است عنوان داشت: تولیدکنندگان نقش مهمی در زمینه حمایت از کالای ایرانی و رونق بازار ایفا می‌کنند.

دلق‌پوش وجود نیروی انسانی فرهیخته، متعهد و متخصص را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: مطمئن شرایط موجود را با همت تولیدکنندگان پشت سر می‌گذاریم.

وی با دسترسی به بازار 400 میلیون نفری اروپا و حاشیه دریای خزر را یکی از ظرفیت‌های استان گیلان دانست و گفت: دسترسی به راه‌آهن، وجود منطقه آزاد و وجود منطقه ویژه اقتصادی یبب رونق اقتصاد گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات صادرات محور و دانش‌بنیان تصریح کرد: 3 هزار و 97 پرونده بهره‌برداری در استان گیلان صادر شده است.

دلق‌پوش با اعلام اینکه در استان گیلان هزار و 284 هکتار شهرک و ناحیه صنعتی در استان گیلان وجود دارد ابراز داشت: 102 هزار واحد صنفی در گیلان فعال است که سبب اشتغال 200 هزار نفر شده است.

وی با اعلام اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد عنوان داشت: استان گیلان بهترین واحدهای تولیدی کشور را در حوزه مختلف دارد که سبب ترسیم آینده‌ای خوب برای گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان جایگاه دوم را در حوزه صنایع سلولزی دارد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به عنوان استان نخست کشور در حوزه صنعت سلولزی شناخته می‌‌شویم.

دلق‌پوش با بیان اینکه در هفته صنعت و معدن امسال 19 واحد تولیدی با اشتغال 826 نفر به بهره‌برداری رسیده است افزود: بنا به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت باید زیر پای تولیدکنندگان فرش قرمز پهن کرد.