استاندار گیلان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشکلات و چالش های گیلان توسط تشکل های مردم نهاد، گفت: عارضه یابی، دسته بندی مشکلات و چالش ها و ارایه راهکار برای حل آن بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛اسدالله عباسی در نشست تشکل‌های مردم نهاد گیلان، اظهار کرد: نقش تشکل‌های مردم نهاد در توسعه گیلان بسیار مهم و حیاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مردم نهاد در حل مشکلات گیلان، افزود: حل مشکلاتی چون پسماند، مسائل زیست محیطی و جمعیت در گیلان با کمک و اندیشه‌های فکری تشکل‌های مردم نهاد تحقق می‌پذیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد در گیلان اندیشه‌های نو و طرح‌های خلاقانه ارائه دهند، گفت: ایده پردازی از سوی تشکل‌های مردم نهاد پیشران توسعه در گیلان است.

عباسی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشکلات و چالش‌های گیلان توسط تشکل‌های مردم نهاد، بیان کرد: عارضه یابی، دسته بندی مشکلات و چالش‌ها و ارائه راهکار برای حل آن بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های نتیجه گرا و اثرگذار ارائه شود، افزود: از طرح‌هایی که قابلیت اجرایی داشته باشد و برای توسعه استان مؤثر باشد حمایت می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اثرگذاری تشکل‌های مردم نهاد در ایام کرونا، بیان کرد: گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم نهاد در همه موضوعات جامعه نقش آفرین هستند.

عباسی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در توسعه گردشگری و تحول اقتصادی، اضافه کرد: دولت سیزدهم نگاه بنیادی و تحول آفرین به تشکل‌های مردم نهاد دارد و این مهم باید در لایه‌های مختلف مدیریتی پیاده سازی شود.

وی با بیان از ظرفیت مردم برای امورات مردم بهره گرفت، افزود: مسیر کم هزینه و پرشتاب توسعه توجه به تشکل‌های مردم نهاد است.