ندای گیلان:کافیست کمی اخبار سایتها و روزنامه ها را دنبال کرده، خواهیم دید بر خلاف اتفاقات فضای اتهامی که که در مدیریت شهری مرکز استان حاکم است اتهاماتی گاه و بیگاه مسئولین و مدیران شهری به جهت منافع  بیداد می کند. لاهیجان راه همدلی و آرامش را پیش گرفته است ، اینجا هیچ کس مسئول […]

ندای گیلان:کافیست کمی اخبار سایتها و روزنامه ها را دنبال کرده، خواهیم دید بر خلاف اتفاقات فضای اتهامی که که در مدیریت شهری مرکز استان حاکم است اتهاماتی گاه و بیگاه مسئولین و مدیران شهری به جهت منافع  بیداد می کند. لاهیجان راه همدلی و آرامش را پیش گرفته است ، اینجا هیچ کس مسئول دیگری را در افکار عمومی متهم نمی کند ، اگر درد دلی هم باشد در جلسات با احترام و دوستی مطرح و در همانجا موانع و سوء تفاهمات احتمالی بر طرف می شود. لاهیجان عروس گیلان در آرامشی توام با پیشرفت به جلو گام بر میدارد. خواهیم دید با مدیریت دولت تدبیر و امید و با همدلی و همزبانی که میان تک تک مسئولین شهرستان ایجاد شده است، طرحهای بزرگی در حال شکل گیری است، که هر یک به تنهایی در تحول و جهش شهرستان و بلکه استان می تواند تاثیر گذار باشد. همانگونه که خوب میدانیم شهرستان لاهیجان از دیرباز به دلیل داشتن پتانسیل های متعدد جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی و داشتن بزرگان دینی و علمی در سطح کشور شناخته شده و در سالهایی نه چندان دور سرزمینی از کرانه شرقی سپیدرود تا مناطق غرب مازندران و محدوده کنونی شهرستان تنکابن را شامل می گردید. و به دلیل مرکزیتی که داشت همواره مورد توجه بود، در طول این سالها همواره با روندی رو به جلو در حال پیشرفت و توسعه می باشد. شهری که مردمانش همواره  به  مرکزیت شیعه اش، پیشینه تاریخی اش،  چای ایرانی اش، و گردشگری فراملی اش همواره افتخار کرده و می بالد.

لاهیجان از نظر گردشگری ،کشاورزی، صنایع و صنایع غذایی و حرفهای زیادی برای گفتن دارد ، البته عدد و آمار این را نشان میدهد. در حال حاضر محورهای توسعه این شهرستان در سه بخش فوق بنا گردیده و روز به روز علیرغم محدودیتهای مالی و تنگناهای اقتصادی که در چند سال اخیر در کشور وجود دارد به همت مردم و سرمایه گذاران و مسئولین گامهای بزرگی برای توسعه برداشته شده است . ، در بعد استانی و ملی مطالعات محور ریلی خط کناره(رشت – ساری) انجام شده است و همچنین عملیات اجرایی  محور خط کناره کوهپایه (شامل شهرستانهای سیاهکل،لاهیجان،لنگرود  املش، رودسر) در حال اجراست ، طرح راه توریستی ساحلی بام سبز به دریا به طول حدود 27 کیلومتر که خود از راههای فوق العاده  و ویژه کشور خواهد بود با داشتن جاذبه هایی چون: تله کابین ساحل به کوه، هتلهای تفریحی ، شهرکهای توریستی، دهکده سلامت، استخرهای طبیعی در کنار مجتمع های تفریحی و مراکز خرید بین المللی و خدمات رفاهی در این مسیر ، با سرمایه گذاری بیش از 5000میلیارد ریال در شرف انعقاد قرار داد ساخت و اجرا و بهره برداری با مشارکت بخش خصوصی میباشد و فوق العاده تر آنکه این محور توریستی دقیقآ به منطقه ساحلی سحرخیزمحله لاهیجان منتهی می شود که محل اجرای و احداث منطقه ویژه اقتصادی، تجاری ، گردشگری و کشاورزی لاهیجان است. منطقه ای که با تلاشهای فرماندار محترم و سایر عوامل اجرایی شهرستان پس از سال ها به همکاری متولیان عرصه، برای حدود 100هکتار آن اعلام وضعیت شده و استعلامات ایجاد آن اخذ شده است با توجه به در خواست مدیران شهرستان در سفر اخیر هیات محترم دولت ، مبنی بر اجرایی شدن این پروژه ، که دارای مصوبه مجلس و دولت می باشد با  پاسخ سازمان مناطق ویژه و آزاد کشور ، تنها با معرفی گروه سرمایه گذار توانمند توسط استاندار محترم ، دارای شرایط صدور مجوز ایجاد  و را اندازی می باشد. که تلاش در جهت جذب سرمایه گذار که توانایی و اهلیت لازم را داشته باشد در دستور کار ستاد سرمایه گذاری شهرستان می باشد. تمام موارد اشاره شده قابل پیگیری و تحقق نبود، اگر مدیریت واحد در این هماهنگی با تشکیل ستاد جذب منابع و سرمایه گذاری شکل نمی گرفت.

در کنار این پروژه ها بزرگ ،برای مثال فقط همین را بیان کنم ؛ که در بخش گردشگری در حال حاضر تعداد 9 پروژه بزرگ شامل هتل های 5 و4 و 3 ستاره، هتل آپارتمان و مجتمع های پذیرایی در کنار بزرگترین شهر آبی شمال کشور به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی  به طور میانگین بالای 50 درصد در حال تکمیل قرار دارند که در سال جاری و سال آتی به بهره برداری خواهند رسید.

با توجه به وجود طرحهای متعدد سرمایه گذاری توجیه دار اقتصادی ، در بخشهای صنایع، خدمات و کشاورزی و گردشگری  در محدوده شهری و خارج از شهر ،و چشم انداز توسعه ارائه شده ، می طلبد سرمایه گذاران بخش خصوصی با مشارکت در این طرحها ضمن تضمین منافع سرمایه گذاری خود در راستای توسعه ایرانی سربلند و مقتدر  و ایجاد اشتغال پایدار گام بر دارند ،به یاری خداوند متعال شاهد تحول عظیم در محدوده شرق گیلان با مرکزیت لاهیجان خواهیم بود، که بی شک این توسعه باید در منار حفظ محیط زیست و ظرفیتهای طبیعی منطقه باشد که  بر مبنای قانون  پدیده نشر جغرافیایی، در سنوات آتی توسعه مناطق پیرامون خود را نیز به همراه خواهد داشت.

تدبیر شرق