مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان از فعالیت 20 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در استان گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: خیرین گیلانی در نیمه نخست امسال ۲۴ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند.

کیانوش کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو یی اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت گیلان از سال 1389 با هدف هدایت و تشویق خیرین به توسعه حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان استقرار یافت.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون دو دوره مجمع عمومی هیئت امناء برگزار شده است خاطرنشان کرد: افزون بر 100 نفر از خیرین گیلانی در این حوزه ورود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برآورد نیازها و اولویت‌های زیرساختی حوزه سلامت و تجهیزات مورد نیاز بخش‌های بهداشت و درمان از اقدامات اساسی و اولیه این مجمع است افزود: شناسایی نیازها توسط مسئولان دانشگاه و مدیران واحدهای تابعه در حال تکمیل و به روزرسانی است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه سایت اختصاصی یاس (یاران سلامت) در کشور به نشانی www.yas190.ir راه اندازی شده است گفت: خیرین با مراجعه به این سایت می‌توانند نیازمندی‌های واحدهای مختلف بر حسب استان و شهر و کمک‌های مردمی و پروژه‌های در دست اقدام را در این سامانه مشاهده کنند و حامی یاس شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان اعلام کرد: خیران گیلانی در نیمه نخست امسال  24 میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این کمک‌ها افزایش چشمگیری یابد.

وی با بیان اینکه در طول سال 94 به میزان 37 میلیارد ریال توسط مجمع خیرین سلامت گیلان هزینه شده است افزود: این کمک‌ها در توسعه زیرساختی بهداشت شامل اهداء زمین و ساختمان جهت درمانگاه‌های تخصصی و خانه‌های بهداشت و تعمیر و تجهیز بخش‌های بیمارستانی، ICU و CCU به‌کار گرفته می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه خرید و اهداء تجهیزات تشخیصی و درمانی همچون دستگاه‌های دیالیز و اکوکاردیوگرافی قلب و تست ورزش و بسیاری تجهیزات آزمایشگاهی نوین از محل اعتبار این کمک‌های مردمی است بیان کرد: شناسایی و تعامل با سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد (سمن‌ها) در هدایت مردم به انجام کارهای نیک در این حوزه پرچالش مفید است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان تصریح کرد: 20 سمن حوزه سلامت شناسایی شده و نشست‌هایی با این مجموعه‌ها برگزار شد تا با افزایش نقش مردمی در توسعه حوزه بهداشت و درمان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با بیان اینکه به‌خاطر افزایش اقبال مردمی خیرین جهت کمک به توسعه بخش بهداشت و درمان ایجاد شورای خیرین سلامت در شهرستان‌های واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست اقدام است اعلام کرد: تاکنون در دو شهرستان فومن و ماسال شورای خیرین سلامت تشکیل شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد و راه اندازی شورای خیرین سلامت در همه شهرستان‌ها باشیم اظهار داشت: راه ارتباطی با حوزه خیرین سلامت استان گیلان از طریق شماره تلفن 33329429 و سایت مجمع است.تسنیم