فرمانده انتظامی گیلان برخی فرهنگ‌سازی توسط رسانه ملی را موجب موفقیت پلیس در ماموریت‌های گسترده خود دانست و گفت: فرهنگ‌سازی پیش‌نیاز ارتقای امنیت اجتماعی است.

به گزارش نداي گيلان:  سردار محمدرضا میرحیدری عصر امروز در نشست با مدیر‌کل صدا و سیمای گیلان با اشاره به اهمیت همکاری این رسانه با پلیس اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه و حفظ نظام و مصالح پلیس و صدا و سیما موظف به تلاش هستند.

وی ماموریت پلیس و رسانه ملی را برای خدمت به مردم مشترک خواند و افزود: کار پلیس و صدا و سیما با بقیه سازمان‌ها متفاوت بوده و نقش رسانه ملی در پیشگیری از تبلیغات سوء دشمنان با توسل به ابزارها نوین و فرهنگ‌سازی امروز خطیرتر از گذشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه برخی فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با عواقب ناهنجاری‌ها توسط رسانه ملی موجب موفقیت پلیس در ماموریت‌های گسترده خود شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی پیش‌نیاز ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی تعامل رسانه ملی در ارتقای فرهنگ رانندگی در سال‌های اخیر را نوعی همکاری با پلیس در کاهش چشمگیر تصادفات و کشته‌های جاده‌ای دانست.

میرحیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش صدا و سیما، پلیس در اجرای ماموریت خطیر خدمت به مردم موفق‌تر عمل کند.

مدیر‌‌کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: صدا و سیما عملکرد خود را در زمینه‌های فرهنگی و آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش داده است.

علی طلوعی فرهنگ‌سازی را موجب ارتقای امنیت مردم دانست و گفت: صدا و سیما درصدد نهادینه کردن فرهنگ خودپلیسی در جامعه است.

وی تاثیر رویکرد اجتماعی پلیس در سال‌های اخیر در جلب مشارکت‌های مردمی و اقتدار پلیس را مهم خواند و یادآور شد: صداو سیما برای همکاری با پلیس به منظور برگزاری نشست‌های تعاملی در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای خدمت به مردم و انتشار به‌موقع اخبار پلیس آمادگی دارد.