موضوع محكومیت عربستان در دست داشتن حوادث 11 سپتامبر در هفته های اخیر به موضوع بحث میان نمایندگان كنگره و مقامات وزارت خارجه و پنتاگون آمریكا تبدیل شده است

ندای گیلان:پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (یكشنبه) نوشت: مقامات عربستانی به آمریكا هشدار دادند در صورتی كه نمایندگان كنگره با تصویب قانونی عربستان را در دادگاه های این كشور مسوول حوادث 11 سپتامبر معرفی كنند، همه دارایی های خود را از این كشور خارج و یا به فروش خواهند رساند.

در این خبر آمده است: عربستانی ها هشدار داده اند، در صورتی كه دولت اوباما یا كنگره این قانون را تصویب نمایند تمام دارایی های خود كه گفته می شود صدها میلیارد دلار (بیش از 750 میلیارد دلار) است را از این كشور خارج خواهند كرد.
این پایگاه خبری همچنین به نقل از روزنامه نیویورك تایمز نوشت: دولت اوباما كنگره را برای تصویب نكردن این قانون تحت فشار قرار داده است.
موضوع محكومیت عربستان در دست داشتن حوادث 11 سپتامبر در هفته های اخیر به موضوع بحث میان نمایندگان كنگره و مقامات وزارت خارجه و پنتاگون آمریكا تبدیل شده است.
مسوولان وزارت خارجه آمریكا به اعضای كنگره هشدار داده اند كه تصویب این قانون ممكن است به روابط بین دو كشور لطمه وارد كند.
كارشناسان معتقدند كه تصویب این قانون موضوع فروش سلاح های آمریكایی به عربستان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
فروش سلاح هایی كه در دوره اوباما به اوج خود رسیده است؛ ضمن اینكه تصویب این قانون با توجه به آثار منفی جهانی خود می تواند موجب ورشكستگی اقتصاد عربستان شود.
گفته می شود كه موضوع دست داشتن عربستان در حوادث 11 سپتامبر آمریكا در سفر روز چهارشنبه آینده اوباما به عربستان و دیدار وی با ملك سلمان شاه این كشور مطرح خواهد شد.
در حالی كه تعداد زیادی از عوامل حوادث 11 سپتامبر عربستانی بودند مقامات سعودی از همان اول كه موضوع دست داشتن این كشور در این حوادث مطرح شد همواره این موضوع را تكذیب كرده اند، اما خانواده های قربانیان این حوادث، عربستان را به حمایت مالی از گروه های تروریستی و دست داشتن در این حوادث محكوم كرده و خواستار دریافت غرامت شده اند.
رژیم آل سعود طی سال های اخیر نیز از گروه های تروریستی در حال جنگ در منطقه از جمله گروه تروریستی داعش حمایت همه جانبه می كند؛ گروهی كه تاكنون موجب مرگ صدها هزار سوری و عراقی بی گناه شده است.