خطیب جمعه فومن به پروژه در دست اجرای مصلی شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: فاز اول این مصلی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان محقق شده است.

ندای گیلان:خطیب جمعه فومن به پروژه در دست اجرای مصلی شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: فاز اول این مصلی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن صفوی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ماه رجب و شعبان، زمینه ورود به  رمضان و مقدمه ای جهت وصول به فضیلت های این ماه است.

وی به پروژه در دست اجرای مصلی شهرستان فومن اشاره کرد و افزود: مصلی اقدامی فرهنگی و مکانی تعریف شده در ادبیات اسلامی ما است.

حجت الاسلام صفوی اضافه کرد: با پیگیری های نماینده، فرمانداران و… فاز اول این مصلی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان محقق شده است.

این کارشناس دینی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی عملاً در عرصه سازندگی، احیاء امور دام، کشاورزی و.. در تلاش است و باید در زمینه اقتصاد،  فعالانه حضور داشته باشند.

خطیب جمعه فومن  با قدردانی از پیگیری مسئولین شهرستان فومن جهت احداث پروژه مجتمع آیت الله بهجت(ره) گفت: این پروژه دارای سه فاز است و امیدواریم  به زودی شاهد بهره برداری این مجتمع فرهنگی باشیم.

وی به آغاز فصل تابستان و بروز برخی ناهنجاری ها در پوشش افراد اشاره و اذعان کرد: عفت عمومی، تحریف فضای دینی و ناهنجاری ها در فضاهایی چون ماسوله و قلعه رودخان با توجه به گردشگر پذیر بودن این مناطق قابل پیشگیری است و می توان با اجرای درست امر به معروف موفقیت هایی را در این  راستا کسب کرد.

امام جمعه فومن در خاتمه بابیان اینکه راه مواصلاتی ماسوله – ماجلان جهت آسفالت آماده است، اظهار کرد: این  راه مواصلاتی فومن را به اردبیل متصل می سازد و  سبب رونق اقتصادی این شهرستان خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین زارع، رئیس اوقاف و امور خیریه فومن نیز تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شهرستان فومن اجرا خواهد شد.

وی تعداد مساجد و امامزادگان شهرستان را 200 مسجد ذکر کرد و افزود: در ماه ضیافت الهی، کلیه مساجد شهرستان فعال خواهند بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن در پایان از حضور قاری مصری «احمد شهاد» در ماه مبارک رمضان در فومن خبر داد.