استاندار گیلان به رسوبات انباشته شده در تالاب انزلی که باعث شده عمق آب در برخی مناطق حتی به یک متر برسد، اشاره و بر لزوم اجرای پروژه های مربوطه توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ندای گیلان،ارسلان زارع سه شنبه شب در دیدار محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، به بازدید خود از پروژه های در دست اجرای بنادر استان از جمله بندر چمخاله لنگرود اشاره و اظهار کرد: این پروژه کم نظیر و ارزشمند اگرچه اجرای آن روند نسبتا مطلوبی دارد اما برای اینکه در موعد مقرر به بهره برداری برسد، باید به اجرای آن سرعت بیشتری داده شود.
وی یکی از ظرفیت‌های استان گیلان را گردشگری دریایی خواند و خاطرنشان کرد: این بخش از گردشگری، علاقمندان داخلی و خارجی بسیاری دارد و بستر ساز اشتغال پایدار است .
زارع به اقدامات انجام شده در بندر آستارا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نیز اشاره و اضافه کرد: آثار و اقداماتی که در بخش بندری این شهرستان انجام شده، مطلوب است و انگیزه خوبی در سرمایه گذاران آن جهت انجام فعالیت های توسعه محور بیشتری وجود دارد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: یکی از درخواست های سرمایه گذاران بندر آستارا ، لایروبی این پهنه بود تا بتوانند از ظرفیت های آن بیشتر استفاده کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان وجود دارد و یکی از موضوعات مستمر مورد نظر ما ، پایش و حفاظت از حریم ۶۰ متر ساحل است.
زارع با اشاره به لزوم اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) و اهمیت شتاب در تکمیل آن تاکید کرد: در صورت اجرای این مهم ، می‌توان نقاطی را برای ارائه به سرمایه گذاران به ویژه با هدف توسعه گردشگری دریایی ، که توسعه اشتغال و بهبود معیشت مردم را در پی دارد، مشخص کرد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به رسوبات انباشته شده در تالاب انزلی که باعث شده عمق آب در برخی مناطق حتی به یک متر برسد، اشاره و بر لزوم اجرای پروژه های مربوطه توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
وی به وجود گیاهان مهاجم همچون سنبل و کاهوی آبی در بستر تالاب های گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: باید با هم افزایی و تلاش‌های گروهی در جهت رفع این مشکلات اقدام صورت گیرد .
دکتر زارع یکی از ظرفیت های خوب گیلان را استقرار میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان به عنوان استانی پیشرو در این امر دانست و گفت: بر اساس آمارهای رسمی ۷۰ درصد صادرات ایران به روسیه، از گیلان انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به تاخیر بوجود آمده در انتقال دو دستگاه مکنده به گیلان از بندر امام (ره) اظهار داشت: وجود دستگاه های مذکور می تواند برای استان موثر باشد از این رو خواستار تسریع انتقال آنها به سواحل گیلان هستیم.
استاندار گیلان به وجود متقاضیان ساخت اسکله در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این متقاضیان علاوه بر وجوه سرمایه ای خود، نیازمند بهره گیری از تسهیلات بانکی وجوه اداره شده بنادر هستند از این رو خواستار حمایت های تسهیلاتی از این افراد هستیم.