نشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی به ریاست رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،نشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است و تصریح کرد: مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مساله ورود کرده و راهکارهای لازم در جهت حل آن را ارائه نمایند.

وی در ادامه افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را فراهم نموده است.

رئیس شورای قضایی استان همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی  از معضلات کنونی تالاب است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود اظهار داشت: باید مشکلات شهرستان انزلی را اولویت بندی نموده و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره بگیریم.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد خاطر نشان کرد: حفظ محیط زیست استان اعم از جنگل، ساحل، تالاب و … همواره از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضایی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه های اجرایی بوده و از هیچ کوششی فروگزار نخواهد کرد.