رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از معرفی 11 واحد صنعتی مستقر در منطقه آزاد انزلی جهت بهره مندی از تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط خبر داد

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در نشست  کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان که با ریاست استاندار گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری 35 جلسه اصلی و 310 جلسه فرعی کارگروه رفع موانع تولید از تیر ماه سال گذشته از صدور 556 مصوبه در این کارگروه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: از این میزان 452 مصوبه مربوط به سال گذشته و 104 مصوبه در سال جاری صادر شده است.

علی منتظری با اشاره به برگزاری 26 جلسه تخصصی این کارگروه در سال گذشته تصریح کرد: در سال 94در مجموع 452 مصوبه در راستای حل مشکلات و رفع موانع تولید در استان در قالب این کارگروه صادر شده است و از این میزان 196 مصوبه به طور کامل اجرایی شده که بیانگر اجرای 43 درصدی مصوبات سال گذشته در گیلان است.

دبیرکارگروه رفع موانع تولید در گیلان خاطر نشان کرد: 94 مورد از مصوبات سال پیش هم اکنون در دست اقدام و پیگیری، 82 مصوبه تاکنون اجرایی نشده و 80 مصوبه به دلیل عدم پیگیری مدیران واحدهای صنعتی مسکوت مانده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در گیلان گفت: در راستای حل مشکلات تولید و تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی اعم از بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی تاکنون یک هزار و 256 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند.

منتظری خاطر نشان کرد: از این میزان 534مورد ثبت نامی مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی و 722 مورد ثبت تقاضا برای دریافت تسهیلات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 256 مورد ثبت تقاضا در سایت بهین یاب، 203 مصوبه مربوط به بخش صنعت و معدن و 23 مصوبه مربوط به بخش جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از معرفی 11 واحد صنعتی مستقر در منطقه آزاد انزلی جهت بهره مندی از تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و فعالیت کارگروه تخصصی این قانون در استان و نیز کارگروه تسهیلات رونق در صنایع کوچک و متوسط در مجموع 782 مصوبه در گیلان صادر شده است.