شهردار رشت گفت: در حال حاضر شهرداری رشت ۱۲۱ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلبکار است که سبب کندی در روند اجرا و یا توقف پروژه های شهرداری شده است .

به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج محمدی در خصوص ارایه برنامه های اجرایی در زمینه ساماندهی و تخلیه سایت زباله سراوان گفت: در حال حاضر به صورت همزمان در حال پیگیری ۱۴ موضوع در این راستا اعم از تامین اعتبار، ساخت و ساز ، مشاوره، و سایر موارد هستیم .

وی با اشاره به تلاش شهرداری رشت در زمینه راه اندازی سایت زباله سوز سراوان ، و اهمیت خدمت رسانی مطلوبتر به شهروندان افزود: در حال حاضر شهرداری رشت ۱۲۱ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلبکار است که با توجه به عدم دریافت مطالبات از ارگان های گوناگون و درآمد بسیار اندک ،و بدهکاری های بسیار شهرداری ،سبب کندی در روند اجرا و یا توقف پروژه های شهرداری شده است .

حاج محمدی با بیان اینکه تعرض به محیط زیست خسارت های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد ادامه داد: خوشبختانه بعد از گذشت مدت زمان زیادی شهرداری مناطق از خواب غفلت بیدار شده و وضعیت پاکیزگی و نظافت شهر نسبت به گذشته بهتر شده و امیدوارم مشکل سایت سراوان با سرعت بیشتری پیگیری و حل شود .

وی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مشکلات بسیاری در خصوص زباله سراوان پدید آمده که، در طول مدت زمان کوتاه قابل حل نخواهد بود.

شهردار رشت گفت: روند ایجاد سایت تخلیه سراوان رضایت بخش است و استانداری در زمینه تامین منابع مورد نیاز پیگیری های لازم را انجام می دهد، که در این خصوص با دستگاه های اجرایی دیگر و ارگان های متولی مربوطه نظیر دادستانی و منابع طبیعی در زمینه تملک زمین مربوطه نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.