مهدوی گفت :سنبل آبی می‌تواند بستر فقر را در صنعت کشاورزی، ماهیگیری، گردشگری و … فراهم کند

سید عیسی مهدوی  امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اقدام‌هایی برای از بین بردن گیاه مهاجم سنبل‌آبی در تالاب عینک در حال انجام است، اظهار کرد: اکنون تالاب عینک و بخش‌هایی از تالاب انزلی در سیطره سنبل‌آبی است.

وی سنبل‌آبی را تهدید زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: زمان ورود گیاه مهاجم سنبل‌آبی بر اثر بی‌توجهی به این مهم صورت گرفته است.

فرماندار رشت با اشاره به خسارت‌های ناشی از وجود گیاه مهاجم سنبل‌آبی تصریح کرد: خسارت به تاسیسات کشاورزی و اکوسیستم طبیعی و آسیب به قایقرانی از جمله مضرات گیاه سنبل آبی است.

وی گیاه سنبل‌آبی را سرطان‌زا خواند و خاطرنشان کرد: ورود این گیاه به عنوان پدافند زیستی و غیر عامل بوده و نگه‌داری آن به صورت خانگی سرطان‌زا است.

مهدوی از بین بردن گیاه مهاجم سنبل آبی را مستلزم همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تمام نهادها از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد باید برای نابودی گیاه مهاجم سنبل آبی همت کنند.

وی با اشاره به اینکه گیاه سنبل‌آبی غیربومی و از آمریکای جنوبی است، یادآور شد: محیط زیست تالاب عینک و انزلی با این گیاه مانند آزولا با تهدید جدیدی مواجه می‌شود.

فرماندار رشت تکثیر سنبل‌آبی را بسیار زیاد دانست و متذکر شد: باید جلوی اثرات زیانبار گیاه سنبل‌آبی گرفته شود و این امر نیازمند همت جدی است.

وی با تصریح بر اینکه گیاه سنبل‌آبی بیش از 300 هکتار تالاب عینک را در خطر نابودی قرار داده است، تصریح کرد: این گیاه می‌تواند بستر فقر را در صنعت کشاورزی، ماهیگیری، گردشگری و … فراهم کند.فارس