محرم‌علی رسولی در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان با قدردانی از لایروبی انهار توسط مسئولان اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای بالادست کوچصفهان با مشکل مواجه است.

ندای گیلان:عضو شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: مردم روستاهای کوچصفهان در مضیقه آبرسانی به شالیزارها هستند.

محرم‌علی رسولی در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان با قدردانی از لایروبی انهار توسط مسئولان اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای بالادست کوچصفهان با مشکل مواجه است.

وی به اتمام چهارمین دوره آبگذاری کانال‌های کشاورزی از طریق سد سفیدرود اشاره کرد و افزود: در هر دوره هفت‌روزه آبگذاری، رودخانه‌های کوچصفهان هر ۴۸ ساعت آبگذاری شده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه مردم در روستاهای کوچصفهان در مضیقه آبرسانی به شالیزارها هستند، تصریح کرد: سال ۸۷ سوخت‌سالی در شالیزارها داشتیم اما فعالیت‌های خوبی برای آبرسانی به شالیزارها در سال جاری انجام شده است.

رسولی خواستار عملکرد صحیح آب‌سواران در آبرسانی به شالیزارها شد و بیان کرد: به بعضی از شالیزارها آب نمی‌رسد و بستن رودخانه‌ها باید از قبل اطلاع‌رسانی شود.

*لایروبی انهار خمام با ۵ بیل مکانیکی

عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز به عوامل موثر آب، خاک و هوا برای رشد گیاهان اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان مهم رشد گیاه آب محسوب می‌شود و اکنون در استان و کشور با کمبود آب مواجه هستیم.

علیرضا عبدی به تلاش شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در لایروبی انهار و آبرسانی به شالیزارها اشاره کرد و افزود: تعداد پنج دستگاه بیل مکانیکی لایروبی روستاهای بخش خمام را انجام داده است و در این بخش مشکل کم‌آبی نداریم.

*امسال سوخت‌سالی برنج نداریم

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان با اشاره به اهمیت آبیاری مزارع اظهار کرد: امسال با توجه به توانمندی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اعتقادی به سوخت‌سالی شالیزارها نداریم.

اسماعیل حاجی‌پور به تلاش شوراهای اسلامی ۱۹۷ روستا در مدیریت آبرسانی به شالیزارهای رشت اشاره کرد و افزود: تمام مسئولان تلاش می‌کنند آسیبی به کشاورزان وارد نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان مدیریت خوبی در انتقال آب به شالیزارها انجام دادند، تصریح کرد: اعتقاد داریم بحران‌ها کوچک‌تر از توانمندی مدیران است.