به مناسبت برگزاری هر چه باشکوهتر گرامیداشت روز جهانی پارالمپیک نشست مشترکی ما بین رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین گیلان و مدیر کل بهزیستی برگزار شد .

 

به گزارش نداي گيلان به نقل از  روابط عمومی/در این جلسه مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا این مناسبت که برای ورزش معلولین است با همکاریهای بین بخشی ادارات به نحو مطلوبی صورت پذیرد و نظر به اهمیت موضوع از استاندار گیلان نیز درخواست خواهیم نمود تا روزی که همه معلولان و ورزشکاران در یک مکان ورزشی تجلیل خواهند شد حضور یابد .

دکتر محمد رضا پارسی در ادامه به برنامه های دیگر اشاره نمود که می تواند بعنوان راهبرد در تمامی شهرهای گیلان برای این روز مورد توجه قرار گیرد ، از جمله حضور معلولان در مزار شهداء ، دیدار با ورزشکاران معلول و جانباز مدال آور گیلانی ، حضور معلولان ورزشکار در نماز جمعه .

IMG_1148

در ادامه این جلسه رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولان گیلان با عنوان اینکه روز ملی پارالمپیک از ایران آغاز شد و اکنون در سازمان ملل به عنوان روز جهانی در تقویم گذارده شده است و 24 مهر ماه بدین روز نامگذاری شده است .

رئیس هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین گیلان گفت ، این روز و برگزاری آن برای ما ایرانیان بسیار مهم است زیرا اهمیت حقوق بشر را در ایران نشان می دهد .

دکتر جهانگیر فدایی افزود ، در جمهوری اسلامی همه افراد در برابر قانون یکسان هستند و معلولان نیز از این قائده پیروی می کنند و باید جامعه به نگرشی مثبت نسبت به معلولان دست یابد و با اهمیت و پرداختن به این روز می تواند توانمندیهای معلولان و حضورشان را در صحنه های مختلف جامعه نشان داد .