اسحاق شعبانی در جریان رهاسازی بچه‌ماهیان خاویاری در دریا اظهار کرد: انواع بچه‌ماهی خاویاری از جمله فیل‌ماهی و … در رودخانه‌هایی مانند سفیدرود رهاسازی می‌شوند.

ندای گیلان:اسحاق شعبانی در جریان رهاسازی بچه‌ماهیان خاویاری در دریا اظهار کرد: انواع بچه‌ماهی خاویاری از جمله فیل‌ماهی و … در رودخانه‌هایی مانند سفیدرود رهاسازی می‌شوند.

وی از رهاسازی 2.5 میلیون قطعه بچه‌ماهی خاویاری در سال جاری در رودخانه‌ها و دریای خزر خبر داد و افزود: سال گذشته یک‌میلیون و 650 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری رهاسازی شده بود.

مدیر کل شیلات گیلان این استان را به دلیل بهره‌مندی از مواهب طبیعی فراوان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه صنعت آبزی‌پروری دانست.

وی گیلان را در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی، خاویاری و زینتی دارای فعالیت چشمگیری خواند و خاطرنشان کرد: بازسازی ذخایر ارزشمند دریای خزر از جمله ماهی خاویاری جزو برنامه‌های مهم شیلات است.

شعبانی ماهیان خاویاری را با کاهش چشمگیری در سال‌های اخیر عنوان کرد و یادآور شد: بازسازی ذخایر برای جبران کاهش این ذخایر است.

وی پرورش ماهیان خاویاری در سواحل گیلان با استفاده از آب دریای خزر را یکی از ظرفیت‌های مهم این استان ذکر کرد و متذکر شد: مولد گیری ماهیان خاویاری از سد ارس تهیه می‌شود و در مرکز تکثیر و بازسازی شهید انصاری رشت مورد تکثیر قرار می‌گیرد.