مردم نشان دادند که نه به اسامی بلکه به یک تفکر و نگرش رای می دهند

کمتراز چند روز دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم برگزار خواهد شد.اصلاح طلبان گیلان که با حذف تمامی چهره های شاخص و شناسنامه دار با دست خالی وارد کارزار انتخاباتی شده بودند اینک برای به دست اوردن دو کرسی تلاش خواهند کرد.
اما در دور اول انتخابات چه اتفاقی افتاد؟
طیف و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان در دور اول در شرایطی که با پی بردن به دست خالی این گروه در دور اول تنها به اعتبار یک تکرار در پای صندوق های رای حاضر شده بودند توانستند در میان بهت و حیرت اصولگرایان که بازی را بدون رقیب جدی دنبال می کردند حماسه ای را در هفت اسفند رقم زنند.
مردم نشان دادند که نه به اسامی بلکه به یک تفکر و نگرش رای می دهند.رای سی و دو هزار نفری یک چهره ناشناخته در مرکز استان که در شرایط عادی حتی اصلاح طلب نیز شناخته نمی شد و رای نود و دو هزار نفری یک چهره اصولگرای معتدل که سرلیست این جریان در رشت و تنها راه یافته مستقیم دور اول در این شهر بود به خوبی نشان از همین طرز اندیشه داشت.رایی که نشان داد پایگاه اصلاح طلبی نه در شعار بلکه در عینیت و در عمل در بین مردم و دلهایشان ریشه دارد.
اینک اما در آستانه دور دوم انتخابات بار دیگر چشمها به صندوق های رای دوخته شده.مردم اینبار خرسند از نتایج دور اول به این واقعیت پی برده اند که رای شان می تواند تاثیرگذار بوده و در جلوگیری از افراط و عدم عقلانیت راه گشا باشد.
حضور اکثریت خاموش در دور اول می تواند به راحتی و به دور از هر اما و اگر در پیروزی تفکر اصلاحات نقش عمده ای را ایفا کند.حضوری که لازمه اش کمی همت است تا گام دوم نیز استوار و مستحکم برداشته شود.
دعوت از مردم برای حضور در این برهه حساس وظیفه یکایک کسانیست که قلبشان برای وطنشان می تپد و چه خوش گفت حمید مصدق که:
من اگر بنشینم،تو اگر بنشینی،چه کسی برخیزد؟

بهراد  ذاکری-فعال رسانه ای و مدیر مسوول خبر آزاد