فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری عامل اختلاس 7 میلیارد و 920 میلیون ریالی توسط کارآگاهان آگاهی در شهر رشت خبر داد.

ندای گیلان:سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به ارائه شکوائیه اداره حقوقی یکی از بانک‌های این شهرستان مبنی بر کم شدن وجوه بانک از خزانه اظهار کرد: کارآگاهان آگاهی موضوع مذکور را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: کارآگاهان با پیگیری‌های همه‌جانبه به رئیس خزانه بانک دولتی مذکور مشکوک شدند و او را پس از دستگیری برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی گیلان به اعتراف متهم با توجه به مستندات موجود اشاره کرد و افزود: متهم از سستی عناصر نظارتی بانک سوء استفاده کرده و با جابه‌جایی اسکناس‌های 10 هزار ریالی با 100 هزار ریالی از خزانه بانک مرکزی گیلان به تدریج در مدت یک سال مبلغ 7 میلیارد و 920 میلیون ریال به خزانه انتقال داد و پس از آن وجوه انتقالی را در قالب چک‌های مسافرتی آخر وقت اداری از بانک خارج کرده است.

میرحیدری با بیان اینکه متهم 4 میلیارد و 450 میلیون ریال از وجوه سرقتی را پس از دستگیری به صندوق بیت‌المال عودت داده است، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است.

وی در ادامه از 660 هزار و 527 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و بیان کرد: تعداد 413 هزار تماس عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی پلیس در دفاع از حقوق جامعه، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ضابط و مسئول برقراری و حفظ امنیت در جامعه است.

میرحیدری بر ارتقای کیفی ماموریت‌های پلیس تاکید کرد و یادآور شد: پلیس همسو با پیشرفت‌های علمی و فناوری در حرکت است.

وی با بیان اینکه پلیس به صورت دانش‌محور با کمک مراکز علمی به‌دنبال ارتقای سطح کیفی ماموریت‌ها است، اظهار کرد: آینده‌پژوهی سرلوحه برنامه‌های پلیس است.

فرمانده انتظامی گیلان متذکر شد: امروز پلیس‌های تخصصی به‌دنبال جایگزین کردن روش‌های علمی و جدید به جای روش‌های سنتی هستند ضمن اینکه تربیت نیروهای متخصص برای انجام اقدام‌های ارزنده در تمام حوزه‌ها مد نظر است.

منبع:فارس