رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب تاکید کرد: خانه احزاب می‌تواند مدافع حقوق صنفی احزاب باشد و به توسعه تحزب و تشکل‌های سیاسی کمک کند و احزاب را از وضعیت اسف‌بار کنونی خارج سازد.

ندای گیلان:رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب تاکید کرد: خانه احزاب می‌تواند مدافع حقوق صنفی احزاب باشد و به توسعه تحزب و تشکل‌های سیاسی کمک کند و احزاب را از وضعیت اسف‌بار کنونی خارج سازد.

مصطفی کواکبیان در مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب که در وزارت کشور در حال برگزاری است، با اشاره به برگزاری این نشست گفت: خدا را شاکریم که این مجمع خانه عمومی احزاب امروز برگزار می‌شود. به خاطر ناقصی‌ها چهار سال است که تعطیل شده است.

وی ادامه داد: خانه احزاب می‌تواند مدافع حقوقی صنفی و مدنی احزاب باشد. خانه‌ای که می‌تواند به توسعه تحزب و تشکل‌های سیاسی کمک کند و احزاب را از وضعیت اسف‌بار کنونی خارج سازد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه چرا باید پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مردم سالار باید شاهد این همه بی‌مهری نسبت به خانه احزاب باشیم، اظهار داشت: دیده‌ایم که طرحی در مجلس است که موجب تاخیر در تشکیل احزاب و یا اخذ مالیات از آنها می‌شود. مگر امام برای راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی موافقت نکردند و حتی سخن از تشکیل حزب مستضعفان نزدند و با تشکیل مجمع روحانیون مبارز در تکثر سیاسی صحه نگذاشتند و ایشان همواره بر تقویت حزب مردم سالار تاکید می‌کرد.

کواکبیان با طرح این سوال که چرا باید مشکلات عدیده‌ای را بر سر راه احزاب تجربه کنیم؟ تصریح کرد: مگر مقام معظم رهبری پس از به شهادت رسیدن شهیدان رجایی و باهنر خود به دبیرکلی یک حزب نائل نشدند و مگر ایشان در سال‌های اخیر صریحاً نگفتند که ما تحزن مخالفتی ندارنیم و تحزن با وحدت منافاتی ندارد؛ پس چرا پس از 35 سال انتخاباتمان حزبی نباشد.

رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب با اشاره به دومین سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما از همکاری دولت و مسئولان وزارت کشور در جهت مساعدت راه‌اندازی خانه احزاب تشکر می‌کنیم و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی همه احزاب با وحدت مبنایی گام‌های بلندی در جهت پیروزی انقلاب بردارند.

وی با اشاره به جلسه امروز مجمع عمومی خانه احزاب ابراز داشت: امروز صرفاً به اصلاح برخی مواد اساسنامه خانه احزاب می‌پردازیم و درصورت موافقت شما و عدم تنگی وقت شورای مرکزی انتخاب می‌شود.

ایلنا