نماینده عالی دولت در گیلان از تشکیل قرارگاه استانی اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران‌فروشی خبر داد و با تصریح اینکه برای برخورد با تهدیدکنندگان سفره و سلامت مردم، عزم جدی و قاطع وجود دارد، گفت: مشارکت و پشتیبانی آحاد جامعه، ضامن اجرای طرح موفق مردمی‌کردن اقتصاد است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور، شرایط تحریم و تورم نیاز به جراحی اقتصادی داشت، افزود: ایجاد توازن و شفاف‌سازی در پرداخت یارانه ها، نیاز کشور بود و دولت به این کار شجاعانه ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق رشد هشت درصدی باید اقتصاد را مردمی کنیم، ادامه داد: باید از نظر ساختاری ریشه فساد را قطع کنیم و اصلاح ساختاری انجام دهیم تا فساد در بدنه سیستم اداری رخ ندهد.

استاندار گیلان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در راستای انجام اصلاحات اقتصادی در کشور اظهار داشت: تا پیش از این؛ پرداخت یارانه‌ها که از سوی دولت انجام می‌شد، برای مردم ملموس نبود و شاهد گرانی‌ها، قاچاق کالاها و صادرات معکوس بودیم.

وی پرداخت یارانه به مصرف‌کننده و مردم را یکی از وجوه اجرای این طرح مهم دانست و ادامه داد: با این اقدام، از رانت جلوگیری شده و اقتصاد، مردمی می‌شود.

استاندار گیلان اجرای عادلانه‌سازی توزیع یارانه‌ها را یکی از موضوعاتی دانست که پیوسته از سوی دولت‌ها نسبت به آن بی‌توجهی می‌شد و افزود: رئیس جمهوری شب گذشته در گفت وگو با مردم، تصریح کرد که برای این منظور، آبرو گذاشتیم و بر این مبنا، وقتی جهاد آبرو مطرح می‌شود؛ با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای توزیع هرچه بهتر منابع و ثروت ملی بین آحاد مردم اهتمام می‌ورزم.

وی با اشاره به واریز مبلغ نقدی به حساب سرپرستان خانوار بر حسب دهک‌های تعیین شده بیان داشت: پیشتر در حالیکه دولت ارز ترجیحی را در اختیار تاجران برای وارد کردن کالاهای اساسی مردم قرار می‌داد؛ شاهد واردات اقلامی بودیم که هیچ تناسبی با مصرف اساسی مردم نداشت و در چنین شرایطی؛ دولت تصمیم گرفت مبلغ یارانه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین به اختصاص یارانه در بخش آرد و نان اشاره و اضافه کرد: با فراهم‌سازی زیرساخت‌های صدور کالابرگ الکترونیکی، مردم با دستیابی به حقوق واقعی خود می‌توانند نسبت به خرید نان با کیفیت اقدام کنند ضمن آنکه از قاچاق آرد هم جلوگیری و از بروز تخلف هم ممانعت می‌شود.

عباسی با یادآوری تصریح رئیس جمهوری مبنی برعدم افزایش قیمت نان‌های سنتی، دارو و حامل‌های انرژی تا پایان سال جاری گفت: پرداخت یارانه این اقلام از سوی دولت برای بهره مندی آحاد مردم ادامه دارد و نظارت بر قیمت این اقلام، در بخش دارو از سوی بیمه‌ها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد، نظارت بر کیفیت نان و حتی زمان بازگشایی نانوایی‌ها هم در سیستم پرداخت جدید یارانه آرد در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و گزارش‌های مردمی برای بهبود شرایط فعلی بسیار کمک کننده است، تصریح کرد: هدف ما تقویت تولید داخلی، شفافیت و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ اداره‌کل صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، افزود: سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برای کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند و در این خصوص شکایتی دارند، تعبیه شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران‌فروشی گفت: تعزیرات حکومتی اختیار دارد در محل جرم، حکم صادر کند تا با کسانی که با جان و مال مردم بازی می‌کنند، برخورد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند پشتیبانی مردم برای موفقیت در برنامه‌های پیش رو هستیم، به توانایی پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به تولیدکنندگان و واردکنندگان اشاره و اضافه کرد: هفت هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان، به استان اختصاص یافته که می‌توانیم در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و افق آینده، بسیار روشن است.
عباسی پتانسیل‌های استان در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و با تصریح اینکه باید تولیدکننده، به انجام تولید در جهت شکوفایی اقتصاد دلگرم باشد، گفت: تولید؛ ایجادکننده زنجیره ارزش است و این زنجیره، منجر به اشتغالزایی، بالا رفتن بهره وری، افزایش درآمد، کاهش فاصله طبقانی و زدودن فقر می‌شود.