وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام پایین بودن میزان اعتبار بانک‌ها، بر کمک گرفتن از منابع خارجی برای رونق صنعت تأکید کرد.

ندای گیلان:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام پایین بودن میزان اعتبار بانک‌ها، بر کمک گرفتن از منابع خارجی برای رونق صنعت تأکید کرد.

محمدرضا نعمت زاده، امروز در دیدار با امام جمعه کاشان، با بیان اینکه، کمبود نقدینگی، صنایع کشور را با چالش جدی مواجه کرده است، گفت: بانک‌ها نیز به دلیل اینکه با کمبود اعتبار مواجه شده‌اند، توان پرداخت تسهیلات متناسب با وضعیت موجود را ندارند.

وی، گفت: امسال حدود 50 درصد از مشکل صنعت‌گران را با دادن تسهیلات حل کردیم و چون بانک‌ها اعتبارشان کم است.،‌ باید با کمک گرفتن از منابع خارجی مشکلات آنان را رفع می‌کنیم.

نعمت‌زاده در ادامه گفت: وام ازدواج چون از سپرده قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود سطح آن کمتر شده که قرار است دولت برای رفع این کمبود از جای دیگر کمک بگیرد.

نعمت زاده، از افزایش 50 درصدی میزان تسهیلات پرداخت شده در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد.

وی به کاهش 50 درصدی صادرات نفت اشاره کرد و گفت: جهت اقتصادی کشور مثبت است و رشد منفی را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که در سال گذشته تا حدود شش درصد رشد صنایع و 10 درصد رشد معادن را در کشور داشته‌ایم.

بانک‌ها برای دادن 5 میلیون تومان مشکل‌تراشی می‌کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،گفت: متاسفانه بعضی از واحدهای صنعتی کاشان به علت مشکلات از چرخه تولید خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت کشور باید بررسی شود، از پرداخت تسهیلات به صنعت‌گران گلایه کرد و گفت: متأسفانه کارهای صنعتگران در ادارات با تاخیر انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظام تولیدی باید کارها براساس مدیریت جهادی اصلاح شود گفت: مسئولین باید بر گردش کار صنعت‌گران سرعت بخشند.

آیت‌الله نمازی عملکرد مدیران بانک‌ها در تسهیلات به صنعتگران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: گاهی اوقات بانک‌ها برای دادن 5 میلیون تومان مشکل‌تراشی می‌کنند در حالی که در این کشور یک نفر به بدون وثیقه 3 هزار میلیارد تومان وام داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در محدوده جغرافیایی کاشان با وحدت مدیریت روبرو هستیم گفت: با تلاش شهردار جهادی کاشان در دو سال اخیر کارهای عمرانی خوبی انجام شده است.

ایلنا