رئیس سازمان صمت گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به استان گیلان تخصیص یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فرهاد دلق پوش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دبیر ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد، اظهار کرد: به استناد مصوبه مجلس و تصمیم اخیر هیئت وزیران با عنوان تمرکز وظایف و حذف دوگانگی اختیارات وزارت صمت تمام اختیارات حوزه محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه اجرای این قانون با حمایت و پشتیبانی وزارت صمت، تفویض اختیارات به تدریج در حال انجام است، اضافه نمود: اجرای این قانون به به گونه‌ای است که سیاستگذاری و انجام اقدامات زنجیره تولید محصولات کشاورزی تا بازار و حتی نظارت در بازار بر عهده جهاد کشاورزی بوده و پاسخگویی در این زمینه نیز به عهده مسئولان این وزارتخانه است.

وی موضوع امنیت غذایی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: امنیت غذایی عنصر مهمی در اقتدار کشور به حساب می‌آید و در سطح جهانی با رویکرد تخصصی به آن می‌پردازند و حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزان برای تأمین سلامت غذایی اتخاذ می‌کنند که با این قانون اخیر در کشور نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

دلق پوش با تأکید بر لزوم توجه وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین کالاهای اساسی در راستای تنظیم و تعادل بازار، گفت: بهبود ثبات بازار با توجه به توانمندی‌های تخصصی جهاد کشاورزی در زمینه محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی می‌تواند نکته مثبت این اقدام تلقی شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون برای استان تخصیص یافته است، افزود: با همکاری فروشگاه‌های بزرگ و سایر صنوف در راستای آرامش و تعادل بازار اقدام به توزیع کالاهای اساسی در بازه‌های زمانی مختلف شد تا احتیاجات ضروری مردم تأمین شود.