فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر استمرار برخورد پلیس با محتکران اقلام بهداشتی و مورد نیاز عمومی گفت: ۸۱۴ هزار و ۳۴۳ عدد انواع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان کشف شده است.

به گزارش ندای گیلان،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر استمرار برخورد پلیس با محتکران اقلام بهداشتی و مورد نیاز عمومی گفت: ۸۱۴ هزار و ۳۴۳ عدد انواع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان کشف شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۵۷۳ دستگاه خودرو به علت عدم توجه به ممنوعیت‌های تردد در استان توقیف شده‌اند، افزود: ۳ هزار و ۴۸۴ راننده متخلف نیز به علت تردد غیرضروری و عدم توجه به مقررات اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی گیلان مجموع نیروی کادر و وظیفه به کارگیری شده در اجرای این طرح را یک هزار و ۵۰۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۶۱ هزار و ۷۵۰ نفر در مبادی کنترلی مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

سردار ملکی ضمن هشدار و تذکر به محتکران اقلام بهداشتی و درمانی و برهم زنندگان امنیت روانی مردم گفت: غلبه بر این ویروس منحوس و مهار و کنترل این بیماری نیازمند مشارکت جمعی آحاد مختلف مردم است.

او با اعلام اینکه ۶۳۵ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت موازین و مقررات مبارزه با انتشار ویروس کرونا در این مدت پلمب و از ادامه فعالیت این واحد‌ها جلوگیری به عمل آمد، افزود: همچنان با حضور فعال پلیس در مبادی ورودی از ورود مسافران به استان گیلان جلوگیری به عمل می‌آید و در صورت اصرار مسافران یقینا با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان از همکاری خوب و مطلوب مردم با پلیس در اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده مواردی از گران فروشی و احتکار مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.