فرمانده انتظامی گیلان زمین خواری را عمده پرونده جرایم اقتصادی در این استان عنوان کرد و گفت: کشفیات این حوزه در گیلان ۹۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار عزیزاله ملکی امروز در صبحگاه مشترک با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی با شعار «شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار» همراه با گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در گیلان آغاز شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت افزود: در سال جاری ۵۱ نفر در حوزه نظم و امنیت کشور شهید شده‌اند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به نقش بی بدیل شهدا در نظم و امنیت جامعه بیان کرد: امنیت بخشی و توفیقات رزمندگان نیروهای مسلح را مدیون خون شهدا هستیم.

سردار ملکی از کسب رتبه پنجم گیلان در کشف جرایم خبر داد و اضافه کرد: گیلان از لحاظ وقوع جرم در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد و از استان‌های میانی است.

وی از سیر نزولی جانباختگان جاده‌ای خبر داد و افزود: دامنه نمودار سوانح و تصادفات جاده‌ای در گیلان آمار کاهشی داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان از ورود ۱۲ میلیون خودرو در تابستان به این استان خبر داد و اضافه کرد: گیلان جزو اولین استان‌های مسافر پذیر و گردشگری کشور است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تشکیل ۵ هزار پرونده در حوزه جرایم اقتصادی و بیش از ۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده در گیلان تصریح کرد: عمده پرونده‌های مربوط به جرایم اقتصادی در حوزه زمین‌خواری بوده که کشفیات این حوزه با ۹۰ میلیارد ریال یکی دیگر از موفقیت‌های مجموعه انتظامی استان در برخورد با اینگونه جرایم است.