سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منازل شهرستان رشت با ۸ فقره سرقت و کشف ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی منازل شهرستان رشت با ۸ فقره سرقت و کشف ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی همکاری همه جانبه و به موقع مردم با مجموعه انتظامی را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی در ادامه گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از منازل سطح شهرستان رشت طی ماه‌های اخیر، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از بررسی صحنه‌های وقوع جرم و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، رد یک باند ۵ نفره سارقان در این پرونده‌ها به دست آمد، افزود: با اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته این افراد شناسایی و دستگیر و ۲ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ آن‌ها توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی از اعتراف این افراد به ۸ فقره سرقت از منازل در شهرستان رشت خبر داد و با اشاره به اینکه از سارقان ۴۰ میلیارد ریال وسایل سرقتی از قبیل یک کیلو و ۸۰۰ گرم زیورآلات از جنس طلا و نقره، ۷ عدد ساعت، یک دستگاه دوربین، ۵ عدد ادکلن، ۲۰۰ میلیون ریال لباس و ۱۲۱ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری کشف شد، تصریح کرد: سارقان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان‌عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و اذعان‌داشت: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.