فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: کشفیات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار عزیزاله ملکی امروز یکشنبه در مراسم امحای بیش از یک تن مواد مخدر در استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر و به ویژه سروان شهید مهدی کامور آستانه اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی محسوب می‌شود که عوارض ناشی از آن یک تهدید جدی برای بشریت به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی گیلان ضمن تشکر از استاندار و همکاری رئیس کل دادگستری به منظور افزایش ظرفیت مراکز بازپروری اعتیاد از ۵۰ نفر به ۲۵۰ نفر افزود: گیلان با ۱۶ مرکز بازپروری یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مبارزه با آفات اعتیاد به مواد مخدر است.

وی به کشف ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی استان در سال جدید و در راستای مطالبات مردم، برخورد با باندهای سازمان یافته تهیه و توزیع مواد مخدر و مبارزه با خرده‌فروشان بوده که در این زمینه ۱۰ باند قاچاق مواد توسط پلیس متلاشی شده است.

سردار ملکی از افزایش ۵۱ درصدی کشفیات در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در بحث برخورد با معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنها که عمدتاً در زمینه سرقت‌های خرد نیز دارای پیشینه کیفری بودند بیش از ۱۳ درصد رشد آماری را از ابتدای سال تا به حال شاهد هستیم.

وی با تاکید بر رشد ۶۲ درصدی اقدامات ایجابی پلیس گیلان در افزایش آگاهی مردم و به خصوص قشر جوان در آشنایی با عواقب و خطرات استفاده از مواد مخدر اضافه کرد: با تکیه بر تعاملاتی که با فرماندهی انتظامی دیگر استان‌ها اتخاد شد، موفق شدیم در چند گلوگاه ورودی استان جلوی ورود مواد مخدر را گرفته و چندین قاچاقچی را دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان همکاری مردم با پلیس را یکی از مهمترین عوامل در افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در استان برشمرد و بیان داشت: تعامل مردم با پلیس و ارائه گزارشات آنها در کمک به شناسایی و برخورد با باندهای مواد مخدر و خرده‌فروشان تأثیر قابل توجه‌ای دارد و این همکاری علاوه بر هم‌افزایی آمار اعتیاد را در سطح استان را نیز کاهش خواهد داد.

گفتنی است؛ یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در سطح استان با حضور مسئولان استانی و انتظامی در یگان ویژه فرماندهی انتظامی گیلان امحای شد.