یکی از لنج‌های صیادی بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور بعدازظهر جمعه آتش گرفت و باد شدید موجب شد تا آتش به سایر لنج‌ها سرایت کرده و تعداد 17 لنج را به آتش بکشد.

ندای گیلان:یکی از لنج‌های صیادی بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور بعدازظهر جمعه آتش گرفت و باد شدید موجب شد تا آتش به سایر لنج‌ها سرایت کرده و تعداد 17 لنج را به آتش بکشد.

به گزارش ایلنا از دیّر ، اسکله صیادی بندر دیّر  در استان بوشهر در بعدازظهر روز جمعه دچار آتش‌سوزی شد و 17 لنج طعمه حریق شدند و  آتش‌سوزی پس از سه ساعت مهار شد.

عباس پولادی رئیس شورای اسلامی شهر دیر، افزود : 17 لنج در آتش سوختند و امکانات اسکله دیر در حد نام بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور نیست و این اسکله حتی یک ماشین آتش‌نشانی مجهز برای خاموش کردن آتش ندارد و مجبور به کمک گرفتن از امکانات شهرهای مجاور نظیر «کنگان» و «بنک» هستیم.

حمزه اعتماد فرماندار دیر درباره علت این آتش‌سوزی بیان داشت : اطلاعات دقیقی از علت اصلی حادثه در دست نیست و پس از کنترل وضعیت باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع رسیدگی کنند.

بنابر این گزارش، یکی از لنج‌های صیادی بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور بعدازظهر جمعه آتش گرفت و باد شدید موجب شد تا آتش به سایر لنج ها سرایت کرده و تعداد 16 لنج را به آتش بکشد.

حجم آتش‌سوزی  در این اسکله به‌قدری بوده است که از ساعت 14.30 تا  بعدازظهر روز جمعه ادامه داشته است و پس از آتش گرفتن یکی از لنج‌ها، به دلیل سرعت 36 کیلومتری باد، آتش به دیگر لنج‌ها انتقال پیداکرده است.

به گفته حمزه اعتماد فرماندار دیر ، از میان تعداد 16 لنج نیز  14 شناور به‌طور کامل سوخته و دو شناور دیگر نیز به‌طور نیمه در آتش سوخته‌اند و از این تعداد 12 لنج صیادی و چهار لنج مسافری بوده‌اند که طبق برآورد اولیه حدود 130 میلیارد ریال خسارت به صاحبان آنان واردشده است.

این حادثه تلفات جانی اعم از کشته و زخمی در پی نداشته است و نیروهای کمکی از پارس جنوبی، شهرستان‌های کنگان و دشتی  در خاموش کردن این آتش حضور پیدا کردند.

این شناورها تمام سرمایه مالکان بوده و معیشت چندین خانواده را تأمین می‌کرده است  و غرق شدن آن‌ها، زندگی مالکان و ملوانان را با خطرات جدی مواجه کرده است.

دیر بزرگ‌ترین بندر صیادی جنوب کشور دارای 500 فروند قایق، لنج و کشتی صیادی در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.