محمد درویش کردار با اعلام این خبر به اصحاب رسانه گفت: اولین دوره از انتخابات اعضای هیأت مدیره انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بیستم خرداد در گیلان برگزار شد.

ندای گیلانمحمد درویش کردار با اعلام این خبر به اصحاب رسانه گفت: اولین دوره از انتخابات اعضای هیأت مدیره انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بیستم خرداد در گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در اولین دوره از برگزاری این انتخابات، اعضای هیأت مدیره شهرستان‌های آستانه اشرفیه، آستارا، فومن و سیاهکل انتخاب شدند، افزود: مرحله دوم این انتخابات در سایر شهرستان‌ها از جمله رشت، 30 خرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت  سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: اعضاء انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به مراکز اخذ آراء مستقر در ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های محل سکونت خود در انتخاب اعضاء هیأت مدیره مشارکت کنند.

گفتنی‌ست، اکنون بیش از 12 هزار و 500 نفر از شهروندان گیلانی عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان گیلان هستند و در هر شهرستان 5 نفر به عنوان عضو هیأت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس این انجمن مشغول به فعالیت خواهند شد.

ایجاد بستر مناسب جهت اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، تثبیت و تعمیق وظایف و تکالیف کلیه عرضه کنندگان، پیگیری در جهت  استیفاء حقوق مصرف کنندگان، شناسایی و جلوگیری از ایجاد هر گونه تبانی در انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه کنندگان کالا و خدمات که سبب کاهش عرضه، پایین آمدن کیفیت یا افزایش قیمت شود، از جمله اهداف محوری انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده بوده است.