ندای گیلان:24 خرداد 92 بود که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید تا بازار داغ حدس و گمان ها در خصوص جابه جایی مدیران استانی قوت بگیرد. فردا دومین سالروز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری می باشد. روزی که در آن مردم رای خود را به نفع اعتدال به […]

ندای گیلان:24 خرداد 92 بود که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید تا بازار داغ حدس و گمان ها در خصوص جابه جایی مدیران استانی قوت بگیرد.

فردا دومین سالروز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری می باشد. روزی که در آن مردم رای خود را به نفع اعتدال به صندوق ها انداختند و دکتر حسن روحانی بر خلاف بسیاری از پیش بینی ها توانست به عنوان پیروز این انتخابات بر کرسی ریاست جمهوری کشور تکیه زند.

حالا اما نزدیک به دو سال از تاریخ این پیروزی می گذرد. نزدیک به دو سال از روزهای پر جنب و جوشی می گذرد که طیف های سیاسی مختلف به زورآزمایی برای انتخاب استاندار گیلان پرداختند و البته پس از انتخاب دکتر نجفی به عنوان استاندار، نوبت به مدیرانی رسید که بی تردید انتصاب برخی از آنان در دولت تدبیر و امید سبب خواهد شد تا آن ها را مدیران اعتدالی بنامیم.

در ادامه و در اولین قسمت این گزارش قصد بررسی عملکرد این مدیران را دولت یازدهم داریم:

علیرضا خصوصی – جمعیت هلال احمر استان گیلان

علیرضا خصوصی، برادر نماینده صومعه سرا و رئیس جمعیت هلال احمر استان اولین مدیر در لیست این گزارش است. عملکرد قابل توجهی در کارنامه وی به چشم نمی خورد و دستگاه تحت مدیریت وی بیشتر درگیر کارهای روزمره اداری است.

بسیاری می گویند اگر برادرش در صومعه سرا آرای لازم را کسب نکند و یا دلخوش از هر حوزه انتخابیه ای نماینده شود، علیرضا خصوصی دیگر جایی در هلال احمر گیلان نخواهد داشت.

انتصاب وی با موجی از اعتراضات در فضای مجازی همراه بود. چرا که بسیاری تنها دلیل این انتصاب را نسبت برادری او با حمیدرضا خصوصی نماینده صومعه سرا دانسته بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان گیلان هر چند هیچوقت مستقیما نسبت به این اعتراضات واکنشی نشان نداد اما برادر وی بارها و بارها با الفاظی عجیب منتقدان خود را خطاب قرار داده و حتی آن ها را متهم به فتنه گری بر علیه خود کرد!

مسعود رهنما – اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان

قهرمان سابق و مربی تیم ملی کاراته که هر چند در سکوت خبری مرد اول مدیریتی ورزش استان لقب گرفت اما حضور چشمگیر مردم و ورزشکاران و ورزش دوستان در مراسم معارفه اش نوید روزهای خوب را در ورزش استان می داد.

انتصاب رهنما را در آن برهه می توان یکی از بهترین انتصابات دولت تدبیر و امید در استان گیلان ارزیابی کرد. وی علاوه بر ورزشی بودن، جوان بود و البته با افتخار آفرینی محبوبیت خاصی در بین جامعه ورزشی و جوانان استان داشت. محبوبیتی که بی ارتباط با افتادگی و خاکی بودنش نبود اما همین محبوبیت بعدها گریبانگیرش هم شد!

رهنما علی رغم تاکیدات صریح و واضح خود مبنی بر عدم تمایل برای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، هنوز هم از سوی بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی استان به عنوان یکی از گزینه های بالقوه کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نام برده می شود که البته این خود دلیلی بر محبوبیت وی در میان مردم است.

آقای مدیر کل! اما تا حدودی بدشانس هم بود. مرگ قایقران انزلیچی و تصادف منجر به فوت یک دوچرخه سوار نوجوان از مهمترین اتفاقات ناگوار ورزشی استان در زمان تصدی رهنما بر این اداره بوده است.

شخصیت ملی او و افتخار آفرینی های فراوانش در عرصه کاراته سبب شد تا علی رغم میل باطنی خود مربیگری تیم ملی کاراته را نیز عهده دار شود و بتواند در مدت زمانی کوتاه این تیم را به قهرمانی برساند.

اما گویا رهنما در کنار دوستان، دشمنانی هم دارد که از هیچ فرصتی برای هجمه بر علیه او فروگذار نمی کنند. ایستادگی او در برابر تخلفات در یکی از هیات های ورزشی، رئیس سابق این هیات ورزشی را نیز به یکی از مخالفان سرسخت رهنما تبدیل کرده است!

ابراهیم طاهر نژاد – بنیاد شهید و امور ایثارگران

بنیاد امور ایثار گران

وی که ریاست بنیاد را از احمد اسماعیلی تحویل گرفت، بیشتر توان خود را در رابطه با منویات مقام معظم رهبری و مسائل فرهنگی معطوف کرده است.

بنیاد شهید در حرکتی ارزشمند دهه فجر سال گذشته با تولید نرم افزار چندرسانه ای فجرآفرینان به معرفی شهدای انقلاب پرداخت.

از دیگر اقدامات ارزنده طاهرنژاد، پیگیری مشکلات گلزار شهدای رشت است. وی با رایزنی با نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توانست بودجه قابل توجهی را برای بازسازی گلزار شهدای رشت جذب کرده  و حالا به نظر می رسد این بازسازی که شامل محصور کردن و ایجاد مرکز فرهنگی می شود، تا ماه رمضان خاتمه یابد.

گفته می شود بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله ادارات مهم و قابل توجه یکی از نمایندگان است و همواره حرف و حدیث هایی در خصوص دخالت های گاه و بیگاه یکی از نمایندگان در آن به گوش می رسد. با این حال پس از تصدی طاهرنژاد بر این سازمان، شائبه های فعالیت های انتخاباتی به نفع یکی از نمایندگان در این سازمان بسیار کمرنگ تر از گذشته شده است.

مهدی حاجتی: آموزش و پرورش گیلان

حاجتی که در اولین روز مدیریتش، رفع مشکلات فرهنگیان را از اولویت های کاری خود عنوان کرده بود، گمان نمی کرد در این سازمان عریض و طویل خیلی زود دچار حاشیه شود. حاشیه هایی از جنس تجمع معلمان!

اخیراً هم واکنش رسانه های ارزشی استان در برابر لغو ابلاغ یکی از جانبازان شاغل در آموزش و پرورش، از نکات قابل تأملی بود که بیش از پیش بر حواشی پیرامون این سازمان افزود. گویا حکم لغو ابلاغ این این جانباز به خاطر یک سخنرانی، آن هم در روز16 اردیبهشت بود که مصادف با روز ولادت حضرت ابولفضل و روز جانباز می باشد، به این جانباز ابلاغ شده است!

حالا هم جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات، ضعف شدید مدیریتی در آموزش و پرورش گیلان را یکی از مشکلات استان می داند و یکی از مهمترین دلایل طرح استیضاح فانی را همین ضعف مدیریتی می شمارد.

خزر آنلاین