استاندار گیلان با قدردانی از نقش‌آفرینی امدادگران در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی و نیز مقابله با کرونا، بر ضرورت مهارت افزایی و ارائه آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در بازدید از هلال احمر گیلان با اشاره به نقش این جمعیت در مدیریت بحران، هلال احمر را نهادی خیرخواهانه و بشردوستانه خواند و افزود: به یقین یاری رساندن به هم نوعان در ذات انسان نهادینه است و مسئولیت هریک از ما در جایگاه حقیقی محسوب می شود .

 وی با اشاره به این مهم در آیات قرآن‌ مجید و کلام معصومان ، ارائه خدمات داوطلبانه هلال احمر را قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: خدمات داوطلبانه از ارزش های کمال انسانی و نشان بارزی از تعالی انسانی است که در تعالیم اسلامی بعنوان حیات طیبه از آن یاد می شود.
 استاندار گیلان با بیان اینکه یاری رساندن و دست گیری از دیگران در فطرت خداجویی انسان نهادینه شده و رضایت خلق خدا ، خشنودی الهی را به دنبال دارد ، گفت: با افتخار یک داوطلب جمعیت هلال احمر هستم.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: در جریان مدیریت بلایای طبیعی و حوادث گوناگون در جهان ، هلال احمر جایگاه ویژه ای دارد و خدمات داوطلبانه آنان موثر است چنانکه طی دوسال اخیر و اقدامات صورت گرفته برای مهار ویروس کرونا ، هلال احمر در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی اقدامات شایسته ای را ارائه کرد.
وی افزود: گیلان به سبب بهره مندی از جاذبه های طبیعی بسیار و شرایط اقلیمی ، استانی حادثه خیز است از این‌رو فعالیت های هلال احمر در گیلان بسیار پراهمیت بشمار می آید.
دکتر عباسی بر لزوم مهارت افزایی در بین داوطلبان هلال احمر تاکید کرد و افزود: باید این مهم بیش از پیش مورد توجه باشد و از ظرفیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی هم در این بخش استفاده شود.
استاندار گیلان بر لزوم آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف به ویژه بین روستاها تاکید کرد.