مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت، ایجاد مزرعه ارگانیک در قسمتی از پارک آب و آسیاب، احداث اولین پارک موزه رشت در سراوان، تاسیس و تجهیز سنجش آلودگی هوا را از جمله پروژه های شهرداری رشت در بخش محیط زیست در سال 98 عنوان کرد.
به گزارش ندای گیلان،طیبه بینا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت اظهار کرد: بودجه سال گذشته حوزه محیط زیست شهرداری رشت به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بسته شد.
وی با اشاره به تعریف پروژه های مطالعاتی در حوزه محیط زیست شهرداری توضیح داد: با توجه به تاسیس حوزه محیط زیست شهرداری، پروژه های مطالعاتی نظیر طرح تکمیل پارک حاشیه خیابان جوان و پارک انرژی های تجدید پذیر منعقد شد.
بینا با اشاره به اینکه امسال تفاهم نامه شهر رشت به عنوان شهر اکولوژی منعقد شد، گفت: ساختمان دبیرخانه شهرهای اکولوژی تجهیز و آماده بهره برداری شده ولی هنوز افتتاح نشده است.
وی بودجه پیشنهادی سال آینده حوزه محیط زیست شهرداری را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یکی از مهمترین پروژه های تعریف شده ایجاد پارکینگ انرژی خورشیدی در ساختمان شهرداری و یا شورای اسلامی است و در نظر داریم شهرداری یا شورای اسلامی رشت را به ساختمان سبز تبدیل کنیم.
مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت، ایجاد مزرعه ارگانیک در قسمتی از پارک آب و آسیاب، احداث اولین پارک موزه رشت در سراوان، تاسیس و تجهیز سنجش آلودگی هوا را از جمله پروژه های تعریف شده عنوان کرد.
 بینا با اشاره به ابلاغ پیوست زیست محیطی برای پروژه های عمرانی توضیح داد: برای سال آینده در نظر داریم با پیمانکارانی که در اجرای پروژه به محیط زیست خسارت وارد کنند، هزینه ضرر و زیان از طرف شهرداری دریافت شود.