معصومه ابتکار: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد٬ حرف برای گفتن داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان: معصومه ابتکار تصریح کرد: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد٬ حرف برای گفتن داشته باشد. برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با بی‌بی‌سی مصاحبه کردم؛ اولا باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رییس‌جمهور به مخاطبان منتقل کنم٬ این کار را انجام می‌دهم.
وی ادامه داد: اینکه جنگ و خشونت علاوه بر تلفات انسانی به طبیعت منطقه به شدت لطمه می‌زند٬ می‌تواند دلیلی برای این اظهار نظر من باشد.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه افزود: عده‌ای معتقدند منشا برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه این جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.
ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء‌مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یادشده تاثیر گذار باشد٬ بنابراین موضوعات کاملا با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند. سفر آقای فابیوس اساسا به‌خاطر همین مسائل بود٬ لذا باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملا بهم وابسته هستند.