دانش‌آموزان را باید با صنعت مانوس کرد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در استانداری اظهار کرد: دانش‌آموزان را باید با صنعت مانوس کرد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته به مهارت‌آموزی اضافه کرد: دانش‌آموزان در این کشورها بعد از دانش آموختگی دانشگاهی بیکار نبوده بلکه با کسب مهارت، کارآفرین و تولیدکننده هستند.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت عملی شدن فرائض دینی در مدارس اعم از نماز عنوان کرد: متولیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید امکانات لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند و مدارس نیز از فضای نمازخانه‌ای مناسب برخوردار باشند.

وی مدرسه را مکان مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: فضای مدارس اعم از نمازخانه واحدهای آموزشی باید برای حضور دانش‌آموزان در انجام فرائض دینی مجهز باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم خیرین در حوزه‌های مختلف اعم از مدرسه‌سازی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز همواره برای احداث واحدهای آموزشی و فراهم کردن امکانات مدرسه پیشگام هستند؛ از اینرو برای ساخت و آماده‌سازی نمازخانه در مدارس فاقد این فضا می‌توان از خیرین کمک گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مولدسازی و توجه به آن اضافه کرد: واحدهای آموزشی خالی در گیلان باید صرف فعالیت‌های فرهنگی شود، این موضوع باید مورد توجه جدی مسئولان آموزش و پرورش باشد.