معاون اجرایی رییس جمهوراز پیشرفت ۸۴ درصدی بهسازی پسماند سراوان خبر داد و گفت: جانمایی محل جدید انجام شده و بیشتر به همان منطقه سرویس می‌دهد اما ممکن است کمک کار سایر مناطق نیز باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محسن منصوری ظهر دوشنبه در جریان سفر یک روزه‌اش به گیلان بازدید از محل دفن زباله در سراوان رشت اظهار کرد: ساماندهی لندفیل پسماند سراوان رشت از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم در گیلان بوده که با شروع به کار دولت این پروژه هم شکل اجرایی به خود گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور به بیان اینکه روزانه بیش از هزار تن زباله شهر رشت و مناطق اطراف به پهنه سراوان وارد می‌شد، گفت: دپوی چندین ساله زباله در سراوان خطرات زیست محیطی و بهداشتی را برای مردمان منطقه ایجاد کرده بود.

منصوری با اشاره به اینکه ساماندهی زباله سراوان جزو مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان بوده است، اضافه کرد: رئیس جمهور شخصاً پیگیر حل مساله سراوان و ساماندهی دفنگاه پسماند این منطقه شدند.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات مهم برای ساماندهی پسماند سراوان افزود: نشست‌های مستمر و تصمیم گیری های مهمی برای حل این مساله در هیأت دولت گرفته شد تا این مساله زیست محیطی خطرآفرین در گیلان برطرف شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عمق ۱۰۰ متری زباله در برخی از مکان‌های محل دفن زباله در سایت سراوان رشت افاضه کرد: تاکنون ۱۲ هکتار از این سایت ساماندهی شده و حدود سه تا چهار هکتار باقیمانده نیز به سرعت ساماندهی می‌شود.

به گفته منصوری با ساماندهی بخش اعظم سایت سراوان فقط منطقه کوچکی باقی می‌ماند که طی یکی ۲ سال آن هم بهسازی و پاکسازی می‌شود.

وی از پیشرفت ۸۴ درصدی بهسازی پسماند سراوان خبر داد و افزود: احداث تصفیه خانه شیرابه در سایت سراوان رشت پروژه دوم برای رفع مشکلات محل دفن زباله در این منطقه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه جایگزینی لندفیل جدید در گیلان گام بعدی است، گفت: جانمایی محل جدید انجام شده ضمن اینکه بیشتر به همان منطقه سرویس می‌دهد اما ممکن است کمک کار سایر مناطق باشد.

منصوری تأسیس زباله سوز را یکی دیگر برنانه های مهم زیست محیطی گیلان برشمرد و بیان کرد: پیش از این پیمانکار برای احداث زباله سوز فعال و مشغول به کار شد دولت هم در این رابطه تعهدی داشت و در واقع این پروژه کار مشارکتی بین دولت، شهرداری و بخش خصوصی بود که در این رابطه تا کنون حدود ۹ میلیون دلار منابع تأمین و پرداخت شد.