رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال از این استان، گفت: بیش از ۵۰۲ هزار و ۳۳ تن کالا صادر شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فرهاد دلق پوش در جلسه توسعه صادرات گیلان با اشاره به آمار صادرات شش ماهه اول امسال، اظهار کرد: در این مدت ۵۰۲ هزار و ۳۳ تن کالا به ارزش ۳۱۴ میلیون ۹۳۱ دلار از گیلان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه میزان صادرات از نظر وزن ۱۲ درصد و از نظر دلاری ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: عمده محصولات صادراتی گیلان شامل محصولات نباتی، غذایی، معدنی و نساجی است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال صادرات حدود ۸۰ درصد افزایش می‌یابد، بیان کرد: این افزایش به ویژه برای اقلام کشاورزی نیازمند تسریع و تسهیل امر صادرات است.

دلق‌پوش با بیان اینکه میزان واردات برای نیمه نخست امسال ۸۸۰ هزار و ۱۵۷ تن است، عنوان کرد: ارزش دلاری این میزان واردات، ۶۴۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۰۰ دلار است.

رئیس سازمان صمت گیلان از صدور ۶۵ مورد کارت بازرگانی جدید در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ۹۹ مورد کارت بازرگانی نیز تجدید شده که درصد تغییرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموعاً ۱۱۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به مقوله صادرات و واردات در شرایط فعلی، گفت: باید تمام امکانات برای ساماندهی امور صادرات غیرنفتی و رفع مشکلات مربوطه به کار گرفته شود.

کد خبر ۵۳۳۱۶۷۱