مدیرعامل آبفای گیلان گفت:اقدام به اصلاح خطوط توزیع از اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت آب در منازل است

به گزارش ندای گیلان،سید محسن حسینی در جریان  بازدید  اعضای شورای اسلامی شهر رشت و خبرنگاران  از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار کرد: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بیش از 15 سال پیش با ظرفیت 3 هزار لیتر در ثانیه ساخته شد.

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع اقدام به اخذ وام های بین المللی از بانک های جهانی کردیم

وی افزود:تصفیه فاضلاب  از عمده ترین فعالیت های این شرکت در جهت داشتن محیط زیست سالم است.

حسینی با بیان اینکه:ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان سه هزار لیتر در ثانیه است اظهار کرد: در حال حاضر این تصفیه خانه  آب 8 شهر در استان گیلان شامل رشت،انزلی،خمام،آستانه اشرفیه،کیاشهر،لاهیجان،لنگرود و کومله را تامین می کند.

وی به پیشرفت بیش از 75 درصدی عملیات ساختمانی و تجهیزاتی مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان،اشاره و بیان داشت: این پروژه بطور کلی 41 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر آبفای گیلان اظهار کرد: از دهه 70 طرح فاضلاب را در 11 شهر بزرگ استان آغاز کردیم  و به تناسب اعتبارات داده شده پروژه ها را به اجرا رساندیم که بزرگترین آن اجرای طرح فاضلاب شهر رشت است.

حسینی گفت: احداث مدول دوم را با کمک سرمایه گذار در کنار این تصفیه خانه آغاز کردیم که امیدواریم بابرنامه های پیش بینی شده طی یکسال و نیم آینده این تصفیه خانه نیز وارد مدار شود.

وی افزود:اقدام به اصلاح خطوط توزیع از اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت آب در منازل است.

حسینی با اشاره به اینکه با احداث این تصفیه خانه که بخش اعظم آن در غرب شهر رشت وارد مدار شدگفت:فاضلاب هایی که وارد تالاب عینک می شد قطع کردیم که با ورود آن به تصفیه خانه، پساب ها با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست وارد طبیعت می شود.