ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار چند روز گذشته با آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در سوچی با یک دسته گل به استقبال او رفت. اتفاقی که مورد توجه رسانه‌های جهان و البته کاربران فضای مجازی قرار گرفت

به گزارش ندای گیلان،با همه گیر شدن فضای مجازی امروز کم تر اتفاقی در جهان از دید میلیون ها ناظر مخفی می ماند. در بسته حواشی فضای مجازی به اتفاقات جالب روزهای گذشته و واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی می پردازیم.

افشاگری تجاوز به بازیگر ایتالیایی در «کن»!

افشاگری آزیا آرجنتو بازیگر ایتالیایی از تجاوز هاروی وینستین تهیه کننده جنجالی به وی، در مراسم اختتامیه جشنواره کن سرو صدای زیادی به پا کرد. او در اختتامیه جشنواره کن، گفت: «در سال 1997 هاروی وینستین به من تجاوز کرد… اون موقع 21 سالم بود… هر کدام از شمایی که این جا نشسته‌اید باید به خاطر کارهایی که علیه زنان انجام داده‌اید، مجازات و محاکمه شوید…» کاربری نوشت: «چقدر خوبه

که با جسارت وبدون ترس از انگ و تهمت می تونن حرف هاشون رو بزنن تا متجاوزان مجازات بشن و امنیت زنان حفظ بشه.» و کاربری نوشت: «این metoo هم دیگه مسخره بازی شده. هر کسی به خودش اجازه می‌ده بدون هیچ مدرکی به هر کی باهاش لجه تهمت بزنه.»
 

دسته گل پوتین به مرکل جنجالی شد!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار چند روز گذشته با آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در سوچی با یک دسته گل به استقبال او رفت. اتفاقی که مورد توجه رسانه‌های جهان و البته کاربران فضای مجازی قرار گرفت. تحلیل‌گری آلمانی این اقدام پوتین را خارج از عرف دیپلماتیک و توهین به مرکل تلقی کرد. اما در فضای مجازی کاربران با این اتفاق شوخی کردند. کاربری در این باره نوشت: «می‌دونستین پوتین مجرده؟ بی منظور گفتم ها…» و کاربر دیگری نوشت: «به نظر من کار مودبانه و جالبی کرده. عرف دیپلماتیک کیلو چند!»
 

تکرار لوورگویان، این‌بار با FATF!

بعد از تلفظ غلط «موزه لوور» این بار نوبت لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس بود که با تلفظ غلط FATF سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شود. کاربری نوشت: «من پیشنهاد می‌کنم آخر هفته‌ها یک کلاس زبان انگلیسی رایگان واسه نماینده‌ها بذارین.» و کاربری نوشت: «این بنده خدا می‌خواست معروف بشه از تکنیک اون نماینده دیگه که «لوور»

رو اشتباه تلفظ کرده بود، استفاده کرد. این‌طوری یک شبه معروف شد.» و کاربری نوشت: «این برای هر کسی پیش میاد. خودتون نشده تا به حال یک چیزی رو فراموش کنید؟!»

 

خودروی سوزان مرد عصبانی از جریمه!

راننده خودرویی که دو بار در یک روز جریمه شده بود، با عصبانیت و در اعتراض به این اتفاق در چهارراه کودک تهران خودروی خود را به آتش کشید! اتفاقی که خیلی زود تصاویر آن در فضای مجازی پخش شد. کاربری در این باره نوشت: «اگه جریمه واقعی بوده و حقش بوده که دیگه ناراحتی نداره. به نظرم خودشم مشکل داشته.» و کاربر دیگری نوشت: «اون‌قدر وضعیت اقتصادی جامعه خرابه که مردم دیگه براشون اعصاب نمونده.» 

 

بنایی که با اقدام بانکی به تاریخ پیوست!

بنای حسن آباد تهران یکی از بناهای قدیمی و تاریخی این شهر است که گویا با ساختمان‌سازی یکی از بانک‌های کشور حالا معماری سنتی و قدیمی خود را از دست داده است. اتفاقی که چند روزی است مورد توجه برخی از کاربران در فضای مجازی قرار گرفته و درباره آن بحث می‌شود. کاربری در این باره نوشت: «به اصل بنا آسیب غیر قابل جبران وارد نشده. فقط یه سری اسکلت بیرونی هست با دیوار‌های شیشه‌ای. می شه راحت جمع‌اش کرد.» و کاربر دیگری یادآور شد: «یکی از راه‌های حفظ اصالت اثر تاریخی، ساخت و ساز با ظاهر متفاوت هست در مجاورت یا درون خود بنا… هر چند بهتر بود از اساس ساخت و سازی انجام نمی‌شد.» 

 

واکنش پلیس به پخش جام جهانی در کافه‌ها

خراسان نوشت:بعد از اعلام مخالفت نیروی انتظامی با پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در کافه‌ سنتی‌ها و کافی‌شاپ‌ها موجی از اظهارنظرها در فضای مجازی توسط کاربران صورت گرفت. کاربری در این باره نوشت: «این که کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها مجاز به پخش مسابقات فوتبال نیستند یعنی چی؟ مثلا بازی تیم ملی در جام جهانی که شروع شد توی کافی شاپ باید بزنند شبکه ۴!» و کاربر دیگری نوشت: «به نظر من این اتفاق خیلی هم خوبه. چون تو این کافه سنتی‌ها و کافی‌شاپ‌ها آدما از تیمای محبوبشون طرفداری می‌کنن و بین‌شون بعضا دعوا می‌شه. بعد یکی باید بیاد تبعاتش رو جمع کنه.