سرباز هنگ مرزی استان کرمانشاه، در پایان دوره سربازی با پولی که از حقوق سربازی پس‌انداز کرده بود، یک زندانی را که برای بدهی در حبس بود آزاد کرد.
به گزارش ندای گیلان،کار بزرگ یک سرباز هنگ مرزی که با حقوق سربازی اش یک زندانی را آزاد کرد بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. رضا نوازش، سرباز هنگ مرزی استان کرمانشاه، در پایان دوره سربازی با پولی که از حقوق سربازی پس‌انداز کرده بود، یک زندانی را که برای بدهی در حبس بود آزاد کرد. کاربران زیادی با بازنشر این کار خیر سرباز باعث ایجاد یک حال خوب شدند آن هم بعد از دو سه روزی که همه توقف کرده بودیم در ایستگاه دروازه دولت و اتفاق تلخی که برای سرباز راهور کشورمان رخ داده بود. کاربری نوشت: «کاش به رضا نوازش بر اساس حقوق جدیدی که قراره از سال بعد به سربازها بدن حقوق می دادن تا به جای یک نفر چند نفر رو آزاد می کرد.» کاربری هم نوشت: «کاش مسئولان نیروهای مسلح از این سرباز قدردانی کنن تا الگویی برای همه مون بشه.»
اهدای تبلت با عکس تبلیغی!

در روزهای کرونایی که گفته می شود از اجتماعات باید خودداری شود برخی از مسئولان برای دیده شدن دست به هر کاری می زنند و از اهدای چند تبلت هم برای گرفتن عکس سوء استفاده می کنند. به تازگی تصاویری از مقامات به صف شده استان کرمان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که می خواستند چند تبلت به کودکان مستضعف و رنج‌کشیده این استان اهدا کنند تا به درسشان برسند. کاربران زیادی به این تصاویر واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «کودکان این مرز و بوم حقشان از ثروت ملی این کشور به مراتب بیشتر از اینه  که بعضی از این مسئولان اونا رو جلوی دوربین به صف کنن و ازشون عکس بگیرن.» کاربر دیگری نوشت: «من موندم این مسئولان از نگاه به چهره معصوم این بچه ها خجالت نمی کشن که از اونا هم می خوان استفاده ابزاری کنن.»

«تاتو» برای زشت شدن!

شاید باورتان نشود اما دختران در میانمار برای زشت شدن اقدام به تاتو روی صورت شان می کنند. آن ها برای جلوگیری از ربوده شدن توسط قبایل رقیب از هزار سال پیش برای زشت شدن اقدام به تاتو روی صورت شان می کردند. این رسم از سال ۱۹۶۲ توسط دولت میانمار ممنوع اعلام شد اما هنوز هم دخترانی وجود دارند که برای در امان ماندن از دست آزارهای جنسی در این کشور دست به این کار می زنند. تصاویری از زنانی که اقدام به تاتو زدن روی صورت شان کرده اند تا از دست ربایندگان در امان باشند در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. در یکی از تصاویر زنی دیده می‌شود که صورت خود را با نقاط کوچک خالکوبی پوشانده است. کاربری نوشت: «چه زود معیارهای زیبایی شناسی در جغرافیای مختلف تغییر می کنه!»

مدیریت ژاپنی

صحبت های مدیرکل هواپیمایی ژاپن درباره این که چرا کمتر از خلبانان این شرکت درآمد دارد، بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. او در پاسخ به این سوال که چرا از خلبانان کمتر دستمزد می گیرد گفته: «ما در ژاپن معتقدیم صنعتی که مدیران آن فقط به فکر پول و منافع خود باشند، محکوم به نابودی است.» کاربران زیادی به این اتفاق واکنش نشان دادند. کاربری به طنز نوشت: «می گم چرا مسئولان ژاپنی این قدر سریع با کوچک ترین اشتباه استعفا

می کنن چون حقوق شون کمه و وابستگی بهش ندارن.» کاربر دیگری نوشت: «واقعا هم باید این جوری باشد کسی که داره کار می کنه و سیاست ها رو پیش می بره باید از سیاست گذار حقوق بیشتری بگیره.» کاربری هم نوشت: «اگه این اتفاق توی کشور ما بیفته آدمایی که دلشون می خواد مدیر بشن به شدت کاهش پیدا می کنه.»