شفقی در بخش پایانی سخنان خود خواستار ارتقای درجه دانشگاه پیام نور شهرستان به واحد بین الملل شد و عنوان کرد: این عامل مانع از خروج دانشجویان به خارج از کشور می شود.

به گزارش ایلنا از  آستارا، سیروس شفقی فرماندار بندر مرزی آستارا در نشستی را که در جریان سفر یک روزه  سعید صادقی رئیس دانشگاه پیام نور گیلان به این شهرستان  در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا به عنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش بسزایی را در منطقه ایفا می کند.

وی با اشاره به تردد سالانه بیش از 850 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا و قرار گرفتن نام این شهرستان در میان سه شهر گردشگر پذیر استان گیلان و 20 شهر گردشگرپذیر کشور، افزود: می طلبد با بهره مندی از پتانسیل های شهرستان، توانمندی های نظام را به همگان معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه مراکز علمی شهرستان در کنار صنعت توریسم از الزامات است، خاطر نشان کرد: محوطه و موقعیت دانشگاه پیام نور آستارا برای توسعه مناسب است.

شفقی در بخش پایانی سخنان خود خواستار ارتقای درجه دانشگاه پیام نور شهرستان به واحد بین الملل شد و عنوان کرد: این عامل مانع از خروج دانشجویان به خارج از کشور می شود.

سعید صادقی رئیس دانشگاه پیام نور گیلان در این جلسه تصریح کرد: پیام نور یک مرکز علمی مردمی می باشد و مثلث سازمان مرکزی، مسئولان و مردم می تواند نقش بسزایی را در توسعه واحدهای دانشگاهی ایفا کنند.

وی مهیا کردن شرایط مناسب برای تحصیل را از مهمترین اهداف دانشگاه پیام نور برشمرد و افزود: با بین المللی شدن واحد آستارا، این شهرستان می تواند به عنوان پایلوت در گیلان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور واحد آستارا، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، عنوان کرد: با همکاری مسئولان شهرستان می توان جایگاه خوبی را برای این دانشگاه تعریف کرد.

وی در پایان اضافه کرد: افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و بین المللی شدن دانشگاه آستارا در حال پیگیری می باشد که با ایجاد زیر ساخت ها درصدد تحقق آن هستیم.