مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان از اختصاص یک‌میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری «حلیمه جان» در رودبار از طریق این صندوق خبر داد.

ندای گیلان:مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان از اختصاص یک‌میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری «حلیمه جان» در رودبار از طریق این صندوق خبر داد.

محمدمهدی پتکی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به سفر رئیس ‌جمهور در ابتدای امسال به این استان اظهار کرد: در سفر مذکور صندوق کارآفرینی امید گیلان 10 میلیارد تومان برای پرداخت وام‌های ضروری و خوداشتغالی در استان اختصاص داد.

وی به انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف گیلان در راستای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: امسال برنامه‌های مختلفی در راستای اجرای تفاهمنامه با دستگاه‌های استان داریم.

پتکی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم صد درصد تسهیلات به بهترین طرح‌ها پرداخت شود، تصریح کرد: بهبود وضعیت صنعت فرش گیلان از جمله برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید استان است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان از پرداخت تسهیلات به مدال‌آوران ورزش استان خبر داد و بیان کرد: امکان تجهیز باشگاه‌های ورزشی در راستای اشتغالزایی وجود دارد ضمن اینکه می‌توانیم سهمیه‌ای برای اشتغال ورزشکاران اختصاص دهیم.

وی به انعقاد تفاهمنامه طرح بازیافت پسماند در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: طرح مذکور به صورت الگو اجرا می‌شود و می‌تواند در دیگر شهرستان‌ها عملیاتی شود.

پتکی با اشاره به آمادگی برای تجهیز روشنایی روستای گردشگری سقالکسار رشت، خاطرنشان کرد: گیلان از استان‌های گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم برنامه‌های خوبی در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجرا کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان خواستار ساماندهی دست‌فروشان شهر رشت شد و اظهار کرد: با همکاری شهردار رشت می‌توان بازارچه‌هایی برای ساماندهی دست‌فروشان در این شهر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های با بازدهی بهتر و اشتغالزا از شاخص‌های پذیرش در صندوق کارآفرینی امید گیلان است، یادآور شد: موفقیت طرح‌های مذکور تبلیغی برای صندوق کارآفرینی امید است.

پتکی خواستار اجرای طرح گردشگری «حلیمه جان» در رودبار شد و بیان کرد: یک میلیارد تومان برای اجرای طرح مذکور اختصاص داده شده و آماده پرداخت تسهیلات هستیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان از اجرای تفاهمنامه‌های گل و گیاه و قارچ با سازمان جهاد کشاورزی گیلان در 15 روز آینده خبر داد و تصریح کرد: 180 میلیون تومان برای اجرای طرح توت‌فرنگی در روستای «کلایه» رودبار اختصاص داده شده است.

وی به اشتغالزایی 30 نفر با راه‌اندازی طرح استخر در رودبار اشاره کرد و گفت: 700 میلیون تومان به طرح خوشه زیتون اختصاص داده شده است.

پتکی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی شهر لاهیجان، خاطرنشان کرد: 600 میلیون تومان تسهیلات به طرح مذکور اختصاص داده شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان به انعقاد تفاهمنامه طرح تجهیز مسافرکاشانه‌ها با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: تفاهمنامه مذکور با عنوان طرح بوم‌گردی منعقد شده و برای تجهیز هر کدام از مسافرکاشانه‌ها تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اجرای طرح خوشه گردشگری قلعه‌رودخان در فومن را از جمله برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید گیلان برشمرد و اظهار کرد: صندوق مذکور براساس رسالت خود آمادگی دارد در تمام زمینه‌ها با دستگاه‌های اجرایی استان همکاری داشته باشد.

* اشتغال 3282 نفر در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور از اشتغال 3 هزار و 282 نفر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: 30 اردیبهشت ماه امسال نخستین جلسه کارگروه اشتغال گیلان برگزار شد و به دلیل انجام نشدن تعهدات دستگاه‌ها اتفاق خاصی در دبیرخانه اشتغال اتفاق نیفتاده است.

محمود ایزددوست با تأکید بر ثبت اشتغال دستگاه‌ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: امیدوارم عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که شرمنده درگاه الهی شویم.