حسین اسماعیل‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها زمانی می‌توانیم حرف بزنیم که کاری انجام داده باشیم.

ندای گیلان:حسین اسماعیل‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها زمانی می‌توانیم حرف بزنیم که کاری انجام داده باشیم.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته در دو بخش آموزش و پژوهش فعالیت شده است، افزود: مبنای کاری ما در این مدت زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به برگزاری نخستین دوره همایش دهیاران در شهرستان، تصریح کرد: این همایش نخستین گام برای ساماندهی به امور فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: در دوره یک‌روزه آموزشی مذکور چهار موضوع کاری برای دهیاران مشخص و در قالب شناسنامه روستایی شهرستان صومعه‌سرا تعریف شده است.

اسماعیل‌پور شناسنامه روستایی را مجموعه‌ای از اطلاعات درباره تاریخ، جغرافیا، امکانات و خدمات موجود و نمایی کلی روستا دانست و گفت: در این مجموعه شناسنامه سیاسی، امنیتی و بانک دانش‌آموختگان روستایی جمع‌آوری می‌شود.

به گفته وی، تهیه شناسنامه برای روستاهای صومعه‌سرا زمینه مناسب معرفی توانمندی‌های روستایی و تصمیم‌گیری درباره آنها را فراهم می‌کند.

فرماندار صومعه‌سرا جمع‌آوری اطلاعات در زمینه شناسنامه فرهنگی این شهرستان را از اقدام‌ها عنوان کرد و افزود: قابلیت‌های صومعه‌سرا در دو زمینه فیزیکی و غیرفیزیکی بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: مساجد، بقعه‌های متبرکه و اماکن فرهنگی در بعد فیزیکی و تاریخ، جغرافیا، هنرمندان که در زمینه‌های هفتگانه هنر در بعد غیر فیزیکی فعالیت دارند و نیز اطلاعات شناسنامه فرهنگی به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

اسماعیل‌پور به ساماندهی سخنرانی‌ها، همایش‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفته شده که در این گونه برنامه‌ها معضلات روز اجتماع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، سیاسی و اقتصادی توسط سخنران‌ها ارائه شود.

وی به مرحله سوم برنامه‌های کاری خود در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این مرحله تمام ظرفیت‌های شهرستان امکان‌سنجی و بازشناسی می‌شود زیرا بسیاری از اطلاعات موجود در شهرستان به‌روز و به‌هنگام نبوده و ما مجبور به دست‌کاری اطلاعات هستیم.

این مسئول کاهش هزینه‌ها و تجمیع فعالیت‌های پراکنده ملی و مذهبی در شهرستان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: باید توانمندی را بین مردم افزایش داد و توزیع فقر نوعی خیانت به مردم است.

وی درباره فعالیت‌های عمرانی در صومعه‌سرا تصریح کرد: سال گذشته 27 کیلومتر آسفالت انجام شد اما در دو ماه نخست امسال حدود 40 کیلومتر آسفالت راه و 28 کیلومتر بازسازی صورت گرفته و 50 کیلومتر نیز روکش آسفالت راه‌های شهرستان به‌زودی انجام می‌شود.

اسماعیل‌پور پیشرفت کار ساختمان فرمانداری شهرستان را حدود 75 درصد دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به‌زودی شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش خدمات عمومی اشاره کرد و گفت: برای مجتمع بیمارستانی شهرستان دستور اخذ حدود 18 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از وزیر بهداشت و درمان در سفر رئیس جمهوری به گیلان گرفته شد.

فرمانده صومعه‌سرا بیان داشت: 8 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و 10 میلیارد تومان برای تجهیز وسایل مانند دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه لیزر و سیستم‌های آزمایشگاهی و جذب نیروهای متخصص و … مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا تنها شهرستان گیلان بوده که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعتبار دریافت کرده است، یادآور شد: مجوز احداث دو پایگاه اورژانس در شیخ‌محله و گوراب‌زرمیخ به همراه یک دستگاه آمبولانس برای اورژانس شهرستان گرفته شده است.

اسماعیل‌پور متذکر شد: با توجه به قراردادهای منعقد شده امیدواریم شاهد گاز رسانی به 18 روستای دیگر در سال 94 باشیم که در این صورت صومعه‌سرا تبدیل به شهرستان برتر و سبز می‌شود.

فارس