رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اختصاص 880 میلیارد ریال اعتبار برای احیای آب بندان های استان خبر داد و گفت:توزیع اعتبار بر اساس پتانسیل‌های شهرستان ها صورت گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کیوان محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به دستور اول جلسه درخصوص پیشنهاد توزیع اعتبار ساماندهی آب بندان‌ها، اظهار داشت: این موضوع یکی از مسائلی است که در گذشته به شکل ویژه به آن پرداخته شده بود و می تواند در مواقع بارندگی و سیلاب ها به استان کمک کند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه‌ در همین حوزه توافقنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداران سه استان شمالی منعقد شده است افزود: نیمی از بودجه این طرح جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری و نیمی دیگر از اعتبارات استان می‌باشد که بر اساس آن به‌ آب بندان‌هایی که خصوصاً از مزیت آنچنانی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند، تسهیلات اختصاص داده می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: سعی شده است، تمامی شهرستان‌ها از این 880 میلیارد ریال بهره مند شوند و به این نکته توجه شده که توزیع اعتبار بر اساس پتانسیل‌هایی که در شهرستان بوده، صورت بگیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به آب بندانهای خودکفا از لحاظ اقتصادی گفت: این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفته که آب بندان‌ها بتوانند خودشان را تأمین کنند و نیازی به اعتبارات دولتی نداشته باشند،که بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده است