سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان با اشاره به لزوم جلب مشاركت بخش خصوصي براي تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان گيلان، گفت:مدت‌زمان زيادي از كلنگ‌زني برخي از پروژه‌ها مي‌گذرد و براي حصول نتيجه، جهت‌دهي تخصيص اعتبارات بايد به‌گونه‌اي باشد كه با جلب مشاركت بخش خصوصي، پروژه‌هاي نيمه‌تمام را به سرانجام برسانيم.

به گزارش واحد روابط‌عمومي، سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان در ديدار با مهندس جبار كوچكي نژاد نماينده مردم شريف شهرستان‌هاي رشت و خمام در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه بايد از ظرفيت بخش خصوصي براي تكميل پروژه‌هاي عمراني استان گيلان بهره مند شد، اظهار داشت: مدت‌زمان زيادي از كلنگ‌زني برخي از پروژه‌ها مي‌گذرد و براي حصول نتيجه، جهت‌دهي تخصيص اعتبارات بايد به‌گونه‌اي باشد كه با جلب مشاركت بخش خصوصي، پروژه‌هاي نيمه‌تمام را به سرانجام برسانيم.

رستمي با بيان اينكه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، مسئول تهيه برنامه و نقشه راه توسعه استان است، گفت: استان گيلان فاقد طرح جامع توسعه است و تهيه اين برنامه با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و دانشگاه‌هاي استان در دستور كار سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان قرار دارد.

سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گيلان افزود: لوكوموتيوهاي توسعه استان بايد شناسايي شود.

وي خاطرنشان كرد: توزيع اعتبارات بايد هدف‌مند و با برنامه صورت گيرد و بايد بدانيم اگر به حوزه‌اي منابعي را تزريق مي‌كنيم، انتظار داريم در كوتاه‌مدت و بلندمدت به چه افقي دست پيدا كنيم.

مهندس جبار كوچكي نژاد نماينده مردم شهرستان‌هاي رشت و خمام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به لزوم اخذ مجوز كميسيون ماده ۲۳ براي اجراي تعدادي از پروژه‌هاي مهم و اثرگذار در شهرستان رشت، خاطرنشان كرد: احداث ترامواي شهر رشت، احداث سد عزيز كيان و احداث كنارگذرهاي چند شهر شهرستان رشت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي همچنين با اشاره به پيشرفت ۷۵ درصدي بيمارستان جامع لاكان رشت، گفت: افتتاح اين پروژه كمك شاياني به بهبود شاخص‌هاي بهداشت و درمان  استان گيلان مي‌كند.

۱-قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت ۲