رئیس سازمان صمت گیلان گفت: ۱۸۰ واحد صنعتی نیمه‌تمام در گیلان در دست احداث است که با پیشرفت کار بالای ۷۰ درصد از سازمان صمت مجوز تأسیس دریافت کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روند اعطای تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان را مطلوب دانست و با بیان اینکه استان از این حیث در رتبه‌های بالایی قرار دارد ، گفت: ۱۸۰ واحد صنعتی نیمه‌تمام در گیلان در دست احداث است که با پیشرفت کار بالای ۷۰ درصد از سازمان صمت مجوز تأسیس دریافت کرده‌اند.

وی از ایجاد فرصت شغلی برای چیزی حدود ۶ هزار و ۵۸۹ نفر در صورت تکمیل و بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی نیمه‌تمام خبر داد و افزود: در شرایط فعلی نخستین هدف ما حفظ اشتغال موجود و پایدار کردن آن است و در مرحله بعدی نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود و منابع در دسترس برای گسترش این بخش تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی  در قالب ۳۵ شهرک و یک شهر صنعتی  در استان ، افزود: در حال حاضر فرآیند تولید در استان گیلان با وجود شیوع کرونا و شدیدترین تحریم‌هایی که از سوی دشمن علیه کشورمان اعمال شده همچنان پویا است و روند خوبی دارد.

دلق پوش با بیان اینکه چرخه تولید و صنعت در استان با همت و تلاش فرماندهان نبرد اقتصادی و تمام دست‌اندرکاران این حوزه به کار خود ادامه می‌دهد ، گفت دولت نیز در همین راستا نگاه خوبی به چرخه تولید دارد و با برقراری جلسات کارگروه رفع موانع تولید نسبت به حل مشکلات اقدام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از یک طرف و نشست‌های کارگروه رونق تولید در استان گیلان را از سوی دیگر مورد توجه قرار داد و افزود: کمک به حل و فصل معضلات و مشکلاتی که در مسیر فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاران اختلال ایجاد می‌کند از جمله اهدافی است که پیگیری می‌شود.

وی  حرکت دولت و مجموعه صنعت، معدن و تجارت برای بسترسازی و  عملیاتی کردن شعار جهش تولید در سال ۹۹ را که مورد تأکید مقام معظم رهبری است متذکر شد و گفت: در چند ماهه‌ای که با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان مواجه شدیم برخی از واحد‌های صنعتی خط تولید خود را به تولید اقلام بهداشتی اختصاص دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان داشته‌ها و ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بسیار ارزشمند و قابل توجه توصیف و تصریح کرد : علاوه بر این حوزه‌ها یکی از توانمندی‌های قابل ذکر گیلان در بخش صنعتی است که این عامل به عنوان یکی از مؤلفه‌های بسیار تأثیرگذار در اشتغالزایی استان است.