مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان گفت:همزمان با آغاز طرح «عیدانه کتاب» در کتابفروشی ‌های عضو طرح در سراسر کشور، استان گیلان نیز با 19 کتابفروشی فعال به استقبال این طرح می رود.

به گزارش ندای گیلان،قاسم مصفا ، از آغاز طرح «عیدانه کتاب» خبر داد و اظهار کرد: طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از فردا، 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال آینده در کتاب‌فروشی ‌های عضو این طرح اجرا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تاکنون 754 کتابفروشی از 31 استان کشور در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد 602 کتابفروشی از مراکز استان ها و 152 کتابفروشی از شهرستان ها عضو طرح شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان گیلان با 19 کتابفروشی فعال در این طرح مشارکت دارد،خاطرنشان کرد: طرح‌ های حمایتی از کتاب‌فروشی ‌ها که اولین ‌بار با طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» در هفته کتاب سال گذشته برگزار شد و با طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه تداوم یافت، با طرح عیدانه کتاب ادامه پیدا می ‌کند.

مصفا خاطرنشان کرد: علاقه ‌مندان به کتاب می ‌توانند با در دست داشتن کارت ملی خود به مدت یک ماه با مراجعه به کتاب‌فروشی ‌های عضو در شهرهای خود، کتاب ‌های حوزه بزرگسال را با 20 درصد تخفیف و کتاب ‌های حوزه کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف خریداری کنند.

مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان انتشارات جنگل،طاعتی، وارسته، رستگار، شهر کتاب رشت، فرازمند رشت، کتابفروشی بدر، کتابسرای دیبا، پاتوق کتاب رشت، کتاب باران، کتابفروشی مژده، خانه کتاب لاهیجان، دعایی لاهیجان، شهر کتاب لاهیجان، شهر کتاب لنگرود، کتابفروشی خاوری لنگرود و شهر تحریر رودسر را از جمله کتابفروشی فعال در طرح دانست و متذکر شد: بر اساس طرح عیدانه کتاب، برای هر نفر تا سقف 20 هزار تومان یارانه کتاب در نظر گرفته شده است.