استاندار گیلان با اشاره به اینکه معلمی شغلی تاثیرگذار بر آینده جامعه و روابط اجتماعی است، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در همایش نومعلمان گیلان ضمن تبریک با بیان اینکه بهار جذب را در دولت سیزدهم داشته‌ایم، اظهار کرد: به عنوان کسی که چندین سال معلم بوده ام می‌گویم که عاشقانه‌ترین کار، معلمی است.

وی با بیان اینکه دانش آموز تمام نگاهش به معلم است و از او الگو می‌گیرد، افزود: در تاریخمان نقطه عطف‌هایی وجود دارد که معلمانمان در آن نقش مؤثری داشته اند و نسبت به این توفیق که خداوند به ما معلمان عنایت داشته باید شاکر خدا باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه معلمی شغلی تأثیرگذار بر آینده جامعه و روابط اجتماعی است، اضافه کرد: یک معلم با کنایه، اشاره، رفتار و گفتار می‌تواند آینده یک دانش‌آموز را دستخوش تغییر کند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تأثیرگذاری روی یک فرد یعنی تأثیر در چند نفر به طور مستقیم در حال و آینده، خطاب به دانشجویان نومعلم تصریح کرد: معلم‌های عزیز باید بدانید که رفتار شما خیلی تأثیرگذار است و حتماً به اساس تربیت توجه کرده و تربیت، وقتی مؤثر است که با مهر و محبت همراه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ملزوماتی که امروز معلمان باید به آن مسلح شوند برخورداری از دانش روز است، افزود: شما معلمان باید با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارید بتوانید استعدادهای نهفته دانش آموزان را در فرآیند یادگیری کشف کنید.

عباسی با تاکید بر اینکه مخاطبان معلمان در مدارس افرادی هستند که با ذهنی آماده و پرسش‌گر بر سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند، اضافه کرد: معلمان با رسالت پیامبرگونه نقش مؤثری در تربیت نسل آینده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

استاندار گیلان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش مهم معلمان در جامعه و تمدن سازی اسلامی اشاره کردند و این امر نشان از جایگاه والای معلمان در ادامه مسیر انقلاب است.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود، ادامه داد: امروز اهتمام دولت بر این است که سند تحول آموزش و پرورش را زنده کرده و چراغ راه را ترسیم کند.