ترکان گفت: ارتقای صادرات یکی از رویکردهای جدی در مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد انزلی است زیرا بندر کاسپین تنها بندر شمال کشور است که در راستای صادرات به روسیه در حال احداث است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ارتقای صادرات یکی از رویکردهای جدی در منطقه آزاد انزلی است، گفت: بندر کاسپین تنها بندر شمال کشور است که در راستای صادرات به روسیه در حال احداث است.

به گزارش ندای گیلان،‌ اکبر ترکان،‌ دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم افتتاح طرح‌های سازمان منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه مناطق آزاد پیشانی کشور هستند، اظهار کرد: مناطق آزاد از نظر فضای کسب و کار به دلیل وجود معافیت مالیاتی، گمرکی، قانون کار و معافیت از مقررات پولی و بانکی از وضعیت بهتری در رونق کسب کار برخوردار هستند.

وی با اشاره به رتبه متوسط کشور در عرصه کسب و کار، افزود: در مناطق آزاد فضای بهبود کسب و کار از وضعیت بهتری برخوردار است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

ترکان با اشاره محورهای سیاست‌ ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در خصوص مناطق آزاد، گفت: طبق بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ماموریت مناطق آزاد گسترش و تسهیل تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری‌های پیشرفته و نیازهای ضروری و نیازهای مالی کشور از خارج است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد طبق سیاست‌های مذکور در حال حرکت است، گفت: ارتقای صادرات یکی از رویکردهای جدی در مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد انزلی است زیرا بندر کاسپین تنها بندر شمال کشور است که در راستای صادرات به روسیه در حال احداث است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد تنها در این مناطق، بیان کرد: تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد در خارج از این محدوده طبق مصوبه هیئت وزیران ممنوع است.

ترکان با تاکید بر اشتغالزایی در مناطق آزاد،‌ تصریح کرد: صنعتگران برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کردند که به این قشر از جامعه احترام می‌گذاریم زیرا ارتقای توانمندی اقتصاد و ایجاد اشتغال هدف ایجاد مناطق آزاد در کشور است.