با حضور حجت اله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دو طرح سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی با میزان سرمایه گذاری ۲۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۹۵ نفر را فرآهم کرد، به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، در مراسمی که محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی حضور داشت، ابتدا طرح سرمایه‌گذاری تولید یخچال‌های صنعتی افتتاح شد؛ واحد تولیدی صنعتی‌ای که در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در دو طبقه با حجم سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۸۵۰ میلیارد ریالی برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل نموده است.

گفتنی است مجموعه تولیدی مزبور پیش از این وارد کننده یخچال صنعتی بوده که با همکاری و مشاوره‌های ارائه شده از سوی سازمان به عرصه تولید ورود کرده و با بهره گیری از تکنولوژی خط تولید کشور ترکیه، کارخانه فوق را احداث نموده است.

بنابراین گزارش بهره برداری از طرح توسعه واحد تولید لامپ و چراغ‌های LED دومین مجموعه تولیدی-صنعتی بود که با حضور دبیر شورای عالی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مدار تولید قرار گرفت. براین اساس شرکت چینی که با عنوان کوروش پارس اقدام به سرمایه‌گذاری در نخستین منطقه آزاد شمال کشور نموده در فضایی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۸۵۰ میلیارد ریالی بخش دوم کارخانه خود را ایجاد و زمینه اشتغالزایی ۳۵ نفر را نیز فرآهم ساخته است.

گفتنی است منطقه آزاد انزلی با دارا بودن ۲۲۵۰ هکتار به عنوان کوچکترین منطقه آزاد کشور، دارای حدود ۱۶۰ واحد تولیدی صنعتی فعال در دو شهرک صنعتی است و با توجه به نیازهای رو به رشد برای حضور در این منطقه، طرح احداث سومین شهرک صنعتی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و همجوار خط ریل سراسری از سوی این سازمان در دستور کار قرار دا