مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از سه کشتی صادراتی از بندرکاسپین به مقاصد کشورهای روسیه، ترکمنستان و آذربایجان بازدید کرد و گفت: مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری ظرف چند ماه آینده متصل می شود.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، عیسی فرهادی رییس هیات مدیره  سازمان منطقه آزاد انزلی با ابراز رضایتمندی از رشد شاخصهای مختلف فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی  مجتمع بندری کاسپین در سال ۱۴۰۱، از تلاشهای کارکنان معاونت بندری و شرکت‌های سرمایه گذار، اپراتور و تجار فعال این بندر قدردانی کرد و تصریح کرد: مجمتع بندری کاسپین دستاوردهای امید بخشی در مسیر رونق فعالیت‌های بندری، به ویژه در حوزه تأمین کالاهای اساسی کشور و توسعه صادرات کالاهای ایرانی و فعالسازی کریدورهای بین المللی به دست آورده، که بسیار قابل توجه است.

فرهادی با اشاره به اتصال این مجتمع بندری به خط ریل سراسری ظرف چند ماه آینده تأکید کرد: با وصل شدن کاسپین به ایستگاه پیربازار رشت، نه تنها دریای خزر با خلیج فارس و دریای عمان توسط خطوط ریلی به یکدیگر وصل می‌شوند بلکه شاهد تکمیل زیرساخت اصلی فعال‌سازی کریدور شمال جنوب و توسعه مناسبات کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: نسل سوم بودن مجتمع بندری کاسپین و وجود شهرک‌های صنعتی در پسکرانه آن، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات به بازارهای منطقه‌ای و ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدید همچون نقل و انتقال کالا مابین کشورهای حاشیه دریای خزر با حوزه خلیج فارس، خواهد شد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان از روند عملیات بندری سه کشتی صادراتی حامل محصولات تولیدی کشورمان شامل محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، ماشین آلات به مقصد سه کشور حاشیه دریای کاسپین و یک کشتی حامل روغن خام وارداتی در اسکله دلفین، بازدید به عمل آورد.